Keskustelut Metsänhoito väliaikainen metsuri

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 30)
  • väliaikainen metsuri

    Onko vastaavia kokemuksia kun tahtoo tuo raivaussahan kaasuvaijeri jäätyä?auttaako lukkosula,aseöljy?vai miten olette ratkaissut ongelman?

  • teemu varjus

    Kiitän hyvistä ja vähemmän hyvistä vastauksista😁.ei muuta kun hommii ja aseöljyä kehiin ja voitelemaan.kuinka usein pitää sitä rasvailla?

    wanhajätkä

    Vaijerin jäätyminen on ongelma kaikissa uudemmissa sahoissa. Eipä tahdo auttaa voiteet eikä loosterit. Varasahana on hyvä olla vanhempi saha jossa vaippakuorta ei ole ollenkaan vaan koko vaijeri pyörii vapaasti. Husky tai jonssi. Ei huolta…

    Kaverilla on metsäpalveluyritys ja kymmenkunta jätkää töissä. Vasta juuri juteltiin aiheesta. Etsiskelee koko ajan vähän sahattuja vanhoja malleja varasahoiksi juuri tuon riesan takia. Aina sinne suljettuun kaapeliin kosteutta kertyy teki mitä teki.

    Nimetön

    Saha viitan sisälle puolikaasulle,tai nuotion lämpöön.Olis kyllä rs 45 pyörivällä vaijerilla joutavana.

    arto arto

    Eipä ole koskaan vaijeri ollut jäässä. Pakkasjakson alussa vedet pois.Toinen pää irti (itsellä kahva) stefa kumi irti muutama vetäisy vaijeri ylöspäin nesteet lentää pois. Ei mitään muuta tarvitse. Aikaa menee jotain 10 min . Nytkin oli 545fx metsässä viikonlopun perjantaina vesikeli nyt -7 aamulla saha käyntiin ja sahamaan. Tänään jätin kuusta vaste pystyyn terä maahan oli puuterilunta puissa paljon. Ei jäädä käynnistintä moottorin lämpö kuivaa sen. Näkyy nyky fxt malleissa olevan rasvausnippa vaijerissa.

    husku550xp

    Riippuu vähän että millä sahailet.  Itsellä ollut kaikkki merkit ja mallit.

    Parhaiten kestää lunta ja pakkasta 460 tilhi.

    Per Ä Reikäs

    Ennen kuullutkaan jotta pakkasnesteella voideltaisiin,taikka että sitten öljy jäätyis pakkasella.

    Itellä teräketju öljyä tippa kannussa lämpimässä paikassa,siten aina notkeana kaikki isot ja pienet ketjut ja vaijerit sillä voidellu,eikä ole jumitellu,taikka ruostune,saati hapettunu +30-30 lämmöissä.

    arto arto

    Laimentamaton pakkasneste kestää 16 astetta pakkasta……Olis jännä tietää mistä tuo tieto peräisin. Siperiassa pakkasta rapiat -50 siellä käyttävät puhdasta pakkasnestettä. Luulisi ettei siellä autoiltas kovin paljon silti cili puksuttaa eteenpäin.

    rööri roope

    Siperiassa ajetaan autoilla pelkkä vesi moottorissa jäähdytysvetenä.Eikö ljutmiila ohjeistanut.

    Moottoria ei sammuteta jos joutuu sammuttaa vesi pois.

    Lue arto pakkasnesteen ominaisuudet netistä.

    Jätkä

    Voiko olla totta, että täälläkin on joku, joka on lasketellut silloin, kun olisi pitänyt lukea, taikka olla edes kuunteluoppilaana jossakin koulutuksessa, jossa puhutaan koneista. (Muistakin kuin Husqvarnoista).

    Ilmeisesti laaduissa on hieman heittoja, mutta eri lähteistä riippuen jäätymispisteeksi 100 %:sen  Glykolin kohdalla on merkitty 12,9 astetta – 17 astetta. Epäilen kyllä, että aineiden puhtaudessa on hieman eroja.

    Glykoli ei toki laajene jäätyessään, mutta ei se kierrä, eikä se kierrä kunnolla edes sulana, koska se raakana on kankeampaa kuin veteen sekoitettuna. 60 % Glykolia pidetään ehdottomana ylärajana ja sen jälkeen nosto aiheuttaa vain pakkasen keston heikkenemisen.

    arto arto

    Zero HD 100% on monoetyleeniglykolipohjainen jäähdytysneste, joka on nitriitti-, amiini-, fosfaatti-, silikaatti- ja boraattivapaa.

    Zero HD 100% soveltuu käytettäväksi bensiini- ja dieselmoottoreissa.

    Sen erikoispiirteitä ovat mm. tehokas lämmönjohto ja moottorin ja järjestelmien suojaaminen jäätymiseltä. Tuotteen lisäaineistuksen vuoksi Zero HD 100% antaa tehokkaan suojan metallien syöpymistä vastaan. Tuote soveltuu käytettäväksi bensiini- ja dieselmoottoreissa sekä LVI-alalla vesilämmitys- ja lämmönvaihtojärjestelmissä.           Miksi autossa sitten käytetään 100% Eli puhdasta pakkasnestettä. Mullakin on kyseistä ainetta eikä ole koskaan jäätynyt.

Esillä 10 vastausta, 11 - 20 (kaikkiaan 30)