Keskustelut Puukauppa Vero papereita ei tule v. 2016

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 56)
  • Vero papereita ei tule v. 2016

    Maaseudun tulevaisuudessa juttu ko. aiheesta.

    Paperit saa tosin netistä ja verotoimistosta.

    Palautus päivä 29.2.2016, karkausvuosi. Samoin ALVikin.

  • mettämiäs

    Metsänvartija kuittien kanssa touhuamisesta:

    ”Kannattaa, saa vähennyksiä.”

    Eikö tällaiset vähennykset ole veronkiertämistä; eikö olisi paljon rehellisempää maksaa verot ihan oikeesti, niin kuin ne kuuluvat?

    Pätkä oli kommentissaan ihan oikeassa:

    ”Jos kilometrikorvaus on tosiaankin vain 0,25 c / km. ei kannata vaivautua. Vaikka kulkisi toisen kyydissä.”

    Niinkuin tällä palstalla on aikeisemminkin todettu, nämä vähennykset ovat joka tapauksessa tarkoitettu ainoastaan vähävaraisille pienmetsänomistajille; eivät siis tämän palstan kellokkaille, kuten seuraavassa kommentissa todetaan:

    ”Sen verran olen varoissani, että on köyhälle valtiolle varaa antaa ne entiset anteeksi.”

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Verokirjanpitoa tässä pakkaspäivänä tein.Metsätalouden matkoja 5 000 km siunaantui,kertaa 0,25 c/ km= N.1250 e,kertaa pääomavero 30%= nettona 375 euroa. Kilometrit olen laittanut ylös päivittäin päiväkirjaa,joka sisältää muutkin päiväkirjamerkinnät.Jos verottaja milloin vaatii tarkastukseen pelkkää metsäajokilometrikirjaa,sitä ei minulta löydy.

    Olen asian niin ajatellut,jos vaativat nähtäväkseen,niin ilmoitan ,jos ette minua usko,niin viivataan kilometrit nollille,ei köydytä kuin reilun euron päivässä.Joltain menee esim, tupakkaan monin verroin enemmän,tai johonkin muuhun.

    Palstamato Palstamato

    Vähennykset eivät ole veronkiertoa, eikä tarkoitettu kenellekään erityisesti. Vähennykset ovat sitä varten että pääomaveroa maksetaan todellisesta nettotulosta. Siis tulot miinus menot. Matkakuluja merkataan todellisten kulujen mukaan.

    Palstamato Palstamato

    Toisin kuin tuolla alussa väitettiin, niin tänään tipahti postista paperinen 2C-lomake. Kausiveroilmoitusta ei tule paperisena, eikä sen ohjeita (mukana tulleen kirjallisen lehdykän mukaan).

    jees h-valta

    Juuri kuten palstamotokin totesi, tulihan se vaikkei pyydettykkään.

    MJO

    Mettämies:
    ”Sen verran olen varoissani, että on köyhälle valtiolle varaa antaa ne entiset anteeksi.”
    ***********************************************************
    Mettämiäs ei ole varoissa, vaan on hölmö.

    mettämiäs

    MJO:

    ”Mettämiäs ei ole varoissa, vaan on hölmö.”

    Onhan minua ennenkin haukuttu ja joskus varmaan hölmöksikin, mutta siitä huolimatta täytyy pyytää MJO:lta tarkennusta, miten päädyit em. lopputulokseen? Näin kansakoulupohjalta ei aina ihan kaikkea välttämättä ymmärrä oikein.

    metsänvartija

    Kulu on kulu ja sen saa vähentää verotuksessa.

    2 C papereita ei ole vielä näkynyt.

    Koiramies Koiramies

    Tänne tuli kanssa tuo 2C kuponki.

    metsänvartija

    2 C lomake tuli, oli väärää tietoa (taas) netissä.

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 56)