Käyttäjän 6 m3 kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,481 - 1,490 (kaikkiaan 2,670)
  • 6 m3 6 m3

Ei halpene. Nyt kun Etela-Suomikin on saanut kolmena talvena lunta, niin kelkkailu on kasvavut siellakin. Kelkkojen tehot vaan lisaantyy.Akkinaiset nousee kelkan penkille, and her we go. Itselleni on riitanyt tahan asti vanha puinen halkokelkka, ja riittaa eteenpainkin.

6 m3 6 m3

Uskon suden korvaamattomuuteen sitten, kun susi askeltaessaan vesilätäkköön, jättää veteen pysyvän kuopan.

6 m3 6 m3

Juu, ja koko homman olis Reinikainen hoitanut yksin:
    ”Pankaas pojat pistäen nimet ja osotteet tähän paperille ja lähetään kaikki kotio sen jälkeen saunan lämmitykseen.”

Hevosmiesten tietotoimiston mukaan poliisilla oli tieto jahdista jo ennen sen alkua.
    Poliisi odotteli että jahti alkaa, iski vasta sitten.

6 m3 6 m3

Niimpä.
    Olen aina saanut avun verotoimistosta, jos jotain epäselvää vähennysten suhteen on ollut.
    Eikä niitten asioitten suhteen ole jäänyt epäselvyyttä lopullisessa verotuksessa.
    Ainakin täällä verotoimisto on noissa asioissa petrannut kuin sika juoksuaan.

Nyt kun ne taannoiset verohuojennus kaupatkin on menneisyyttä, niin ”tavallinen” metsäveroilmoitus ALV:een on helppo tehdä, kun kuitit on järjestyksessä.(eikä siellä auton hanskalokerossa tai muussa sellaisessa paikassa, josta niitä joutuu paniikissa hakemaan, yleensäkin ne poltto- ja voiteluaine kuitit on kateissa).

Huom. Veroilmoitustahan voi vielä täydentää noitten vähennysten osalta.
    ALV:n osalta se on tosin hankalampaa, koska ALV ilmoituksen jättöaika meni jo. Pitäisi tehdä joku oikaisuvaatimus.

6 m3 6 m3

Eihän vaan ole susia sielläpäin? Minä kun niin niitä pelkään. Että metsästäjä joutuu suden mahaan ja punahilkka joutuu viiltämään suden mahan auki.

6 m3 6 m3

No voehan kele sentaan. Pitikin soittaa sulle e-h viime viikolla, mutta unohtu. Oli Ironin kanssa juttua siita harjoitusottelusta. Soppiiko viikon paasta lauantaina sinun koivikossa? Voisin ajella sinne etelaan katsomaan onko siella lampimampaa kuin taalla?

6 m3 6 m3

ja taas menee pahasti ohi:
    Sehän on sitten kuin Alma Ja Jussi Pentinkulmalla
    (Täällä pohjantähden alla)

Ei ole muuten uusia ilmottautuneita pitkään aikaan.
    Tulleneko yllättäjiä jotka ovat ilmottautuneet suoraan Korholan Kartanoon?

6 m3 6 m3

Marko Lind: Suden kahdet kasvot (Suurpedot ja Luonto Ry 2012)

http://suurpedotjaluontory.nettisivu.org

Asiasta myös artikkeli Ase&Erä leden numerossa 1/2013

(nettisivu yhteen kirjoitettuna, jostain syystä lätäissyt välin veen ja uun väliin)

Sivuilta löytyy videoklippi jossa pätkä Venäjältä. Haluavatko suojelijat vastaavanlaisia tapahtumia Suomeen?

”Suden historia on verinen. Se on sitä Suomessa ja kaikkialla minne sen jäljet on historian saatossa levinneet. Suomessa 1800-luvulla sudet ovat todistettavasti tappaneet sekä raadelleet lähes 200 ihmistä.

Suomen liityttyä Euroopan Unioniin susi muuttui vahinkoeläimestä uhanalaiseksi lajiksi..
    Päätökset susikannan suuruudesta eivät Lindin mukaan enää olleet niiden asukkaiden hallinnassa, jotka tavalla tai toisella kärsivät ylisuuresta susikannasta.”

noin kertoili Ase&Erä lehti yllä mainitussa numerossaan.

Noista kaikista puolesta ja vastaan kommenteista nousee väkisinkin mieleen moinen:
    JOS jotain sattuisi, lohdutettaisiko osallista sanoin: JESS, olet ensimmäinen yli sataan vuoteen joka on joutunut suden raadeltavaksi!
    Eihän teillämme enää liiku huutolaisia eikä kerjäläisiä 1800 luvun malliin. Sen sijaan siellä liikkuu enemmän koululaisia kuin aikoinaan vähäosaisia 1800-luvulla.
    Mikä pisti sudet hyökkäämään ihmisen kimppuun silloin?
    Todennäköisesti ruuan puute, muuta saalistettavaa ei ollut.
    Mikä pistää sudet käymään koti- ja tuotantoeläinten kimppuun nykyään?
    Ne on helpompi saalis kuin hirvi?

6 m3 6 m3

Pinsion vaarilla samanlaiset aatteet kuin Sonkajarvella. Iisalmen Sanomat siita viikolla kirjoitteli. Mista vaan loytyy se reservaatti, jossa sudet saa harjoittaa luontoaan? Keha kolmosen sisapuoleltako? Vai kansallispuistoistako?

Milläs roope muuten perustelee 33 vuoden susi vihaansa ja pelkoaan että ne kaikki piti Kiteeltä tappaa? Oliko housuissa mämmit vai pashat? (epäili minua ja Puun takaista taannoin mämmihousuisiksi pelkureiksi).
    Vastaus hänen silloin esittämäänsä kysymykseen. Vuonna 2009 Pyhäjärvellä viimeksi on susi käynyt ihmisen kimppuun Suomessa.

6 m3 6 m3

Vastaan Jesselle näin, niinkuin eräs morsio sulhaselleen pioneerikomppaniassa jatkosodan aikana:
    ”En minä sitä pelkää että Ante siellä ponttoonilla sotaa pelkää, vaan sitä minä pelkään että Ante siellä ponttoonilla pelkää että minä täällä pelkään että ante siellä ponttoonilla pelkää sitä että minä hänen puolestaan täällä kotona pelkään.”

Esillä 10 vastausta, 1,481 - 1,490 (kaikkiaan 2,670)