Käyttäjän 6 m3 kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,571 - 1,580 (kaikkiaan 2,670)
  • 6 m3 6 m3

Konrad Hollo taisi olla ”armoitettu” raakun pyytäjä ja pyynnin dokumentoija?

Tuota järvisimpukkaa löytyy ainakin Sotkamon reitin puolivälistä.
    Minkki verottaa olemassa olevaa kantaa ainakin talvisin ahkerasti.
    Nuorimmatkin löytämäni kuoret ovat vanhempiua kuin kyseisen vesireitin voimalaitokset.
    Latvavesillä en ole järvisimpukkaan törmännyt. todennäköisesti sitä kuitenkin sielläkin esiintyy.

Raakkuakin on varmasti ollut jossainmäärin Sotkamon reitilläkin.
    Yhdistyyhän Sotkamon ja Hyrynsalmen reitit Oulujärvessä.
    Ja onhan järvilohi päässyt nousemaan aikoinaan Oulusta tuonne Vartiuksen tienoille Änättijärveen asti.
    Lienekö peräti noussut merilohikin?

Raakun ja järvisimpukan lisääntyminenhän on ollut ja on edelleen kytköksissä lohikalan vaellukseen.
    Voimalaitokset vain estää vaelluksen tuolla reitillä.

(asia virheen korjasin)

6 m3 6 m3

Nimpä käypi yksiin Kainuun tilanteen kanssa.

6 m3 6 m3

Tuo tarina pistaa todella miettimaan,,, Tuollaiset pedot ansaitsevat ensimmaisina taysrauhoituksen. Taysin vastoin suden luonnollista kayttaytymista. Tuollaiset pois pikimiten.

6 m3 6 m3

Haukku kuuluu kojootin, haipuu meluun veturin, Tahkovuoren takaa kuu kuin juusto mollottaa,,, Enka suinkaan tarkoita AJ:ta. ;=)

6 m3 6 m3

AJ:lle.
    ”Linnut kuuluu ilmaan ja kalat kuuluu veteen. Ei ihminen lennä, ei lennä ananaskaan, mutta toisaalta kyllähän ihminenkin ui.”

Pedot kuuluu suomalaiseen luontoon, ei rakennuttuun infraan.
    Petojen suojelu ei saa olla itseisarvo, joka haittaa ihmisten olemista, elämistä ja toimeen tuloa.
    Samoin tuohon luontoon kuuluu hirvet ja peurat jotka täällä on luontojaan ollut.
    Tulokaslajien suhteen olen jyrkempi. Ne lajit jotka ihminen on luontoon vapauttanut, eivät kuulu luonnon kiertokulkuun.

Ja mistä löytyy tuo tasapaino? Minä en sitä tiedä, eikä täällä näy kukaan muukaan tietävän. Eniten sapelien kalistelua aiheuttaa tuo omaan napaan tuijottaminen. Julkituodaan omiin tarkoitusperiin sopiva kanta. Ja pidetään siitä kiinni, ottamatta huomioon miten se istuu kokonaisuuteen. Ja miten se vaikuttaa maaseudun elämään.

Minä olen siinä onnellisessa asemassa puuntuottajana että metsieni ikärakenne on sellainen ettei hirvistä ole minulle haittaa.
    Ottakoot pedot ruokansa niistä hirvistä. Ei laitumella olevista tuotantoeläimistä tai koirista.
    Ne jotka minun jälkeen noita mantuja hoitaa, on sitten eri asemassa. Se mikä se on nähdään 10-20 vuoden päästä.
    Maaseutu on mielestäni pidettävä elävänä. Ei täällä voida elää pelkästään ”punavihertävien” pillin tahdissa.

Jokaisen ihmisen on oltava tasa-arvoisessa asemassa noitten asioitten suhteen. Ei suojella petoja liikaa maaseudun kustannuksella kaupunkilaisten hyväksi.

PS. Itse en enää metsästä hirviä enkä petoja. Pienriistan parissa keskitän verotuksen tuottoon, en pääomaan.
    Silti olen valmis kaatamaan lylyn ja kalhun hangelle ja vyöttämään kirveen kupeelleni. Ja lähteä susijahtiin jos se vain laillisesti on mahdollista. Samoin voin lähteä hirvenhiihtoon jos lupakäytäntö muuttuu, jota en kylläkään usko.

6 m3 6 m3

Vai huolettaa Anttoota millaisia petoja olen Motti kisaan mukaan ottamassa?
    No se selviää sitten aikanaan. Sen takaan että niitten haukku pelottaa hirvet ja sudet toiseen lääniin. Niin etteivät mainitut eläimet ainakaan kisaa häiritse.

6 m3 6 m3

Perustelin jo aiemmin,,,

6 m3 6 m3

Koko aloitus.

6 m3 6 m3

referenssit Yellowstonesta,,,,

6 m3 6 m3

Anttoon muisti todella valikoiva. Hän on kaikkein innokkaimmin hakenut referenssejä Yellowstonesta.

Esillä 10 vastausta, 1,571 - 1,580 (kaikkiaan 2,670)