Käyttäjän 6 m3 kirjoittamat vastaukset
-
Koska lupauduit ketjussa jäjestelemään majoitus ja kisapaikka asioita, niin oletko tehnyt tiedusteluja asian suhteen?
Ei minulla kiirettä ole, mutta joutua pitäis.
Tuohon aloitukseen voisi todeta että etsimällä ne löytyy, ne omaan käyttöön sopivat.
Suositukset on suosituksia, mikä käy yhdelle, ei käy toiselle.Itse käytän sahaliikkeestä ostettuja metsurin kintaita ja hanskoja.
Useimmiten kestävät satunnais käyttäjällä 1-2 vuotta. Samassa ajassa ”halpiksia” on ennättänyt kuluttaa ”repullisen”.Käsineissä joissa on käytetty nahkaa, kannattaa käyttä suoja-ainetta joka pitää nahan notkeana. Nekin eväät löytynevät sieltä asiansa osaavasta liikkeestä.
Alkavan sahurin kannattaa käyttää suojattuja käsineitä (viiltoja ja pistoja vastaan).
Karsinnassa voi tulla niitä pistoja, sahaa teroittaessa viiltoja.
Käsineen koko käyttäjän kylmän ja kastumisen siedon mukaan, niin että saa mahtumaan sen lapasen tai ohuen hansikkaan suojakäsineen kanssa.Back to the battle.
Koulutukset lusittu, ja powerpointit vilisee vieläkin silmissä.
Taas tuli todettua että se koulutuksen ”aivoriihi” kokoontuu illtaisin majoituksessa. Eli koulutusten parasta antia on se että näkee porukkaa ympäri Suomen. ja voi keskustella niistä todellisista kentän ongelmista. Eikä siitä mitä mahdollisesti on tulossa.Mutta asiaan.
Muutamien minulle tulleitten viestien perusteella ja tästä ketjusta poimittujen mielipiteitten perusteella,
tuo ajankohta voisi olla kesäkuun alkupuoli ennen Juhannusta sopiva. (Vastuun tulkinnasta otan kainuulaisittain.)Anton on siis ystävällisesti luvannut järjestää nuo kisapaikka ja majoitus asiat ”rasitteista ja rajoitteista vapaana”(=tapahtuman osanottajia ei valikoida omien mieltymyksien mukaisesti).
Olisiko sitten ajankohtana kaksi vaihtoehtoa?
Viikonloput 8.-9. kesäkuuta ja 15.-16. kesäkuuta?
Tein omatoimista ”karsintaa” ajankohdan suhteen.
(Mitä enemmän on vaihtoehtoja, sitä enemmän menee arpomiseksi.)Minulle käy majoituspaikkana tuo Korhola, ja kisapaikkana koivikko josta löytyy ne kisapuut.
(Lisäsin A. Jalkasen sivulla 10 olevaan listaan, pahoitteluni hänelle tulkinnastani)
Tuttu klippi. Kahden kirveen tekniikkakin tuttu. Nyt vaan tulee ”porinaa ponttoon” kuin surmanajaja Onni Suurosen showssa aikoinaan. Nalkaviulut vaihtuu moottorisahoihin. Perskules, motot jai saannoissa sulkematta pois.
Niimpä, puhut asiaa Taneli.
Ainakin Ironin kanssa juteltiin että järjestetään ”esikarsinta” tässä tulevaisuudessa, sais tosiaankin ”kellotettua” mitä tohon kisaan aikaa vois mennä.
Olisko sitten helpompi muotoilla muuta ohjelmaa?Mutta huommenna häviän etelän korpeen neljäksi päiväksi.
Että jos joku kolauttaa postilaatikkoa, niin vastaus voi viivästyä.PS.
Halukkaat issikka ratsastajat voinevat itse sopia asiasta omatoimisesti?Kisa paikan ja majoituksen on siis oltava ”neutraali”, ilman rajoituksia.
En tunne tarjottuja paikkoja muuten kuin netistä googlailemalla.
Kenellä siis on parhaat kontaktit tiedustella maasto noilta osin?Osanottaja määrässäkin näyttää olevan jonkin verran ”liukumaa”.
Tämän hetken haitari määrissä on niinkin laaja kuin 12-20? henkeä.
(Onko tulossa sitten seuralaisia?)
Nuo kaksitoista oli mielestäni selkeitä kommentteja osallistumisesta mikäli tapahtuma järjestyy.
Tuohon laskin kiinnostuksen asiasta myös”mökkitontti” ketjusta ja lisäsin pienen ”särkymisen varan”.Olisiko tuo kesäkuun alkupuoli sopiva ajankohta kaikille.?
Lähtis siitä liikenteeseen ja kartoittaisi majoitus tilanteen tuon ajanjakson aikana. Että onko sijaa majatalossa, vai joutuuko seimeen makaamaan.
Ajoissa jos lähtee liikenteeseen niin eiköhän nuo selvinne.
Eikä kesäkuun alku liene vielä mikään turistikausi jolloin paikat on jo myyty.Tiedän oman leipätyöni kautta että paikallistuntemus on hyvä apu kun tuollaisia asioita järjestellään.
PS
Kesti niin kauan muotoilla tuo ylläoleva teksti että Anton on jo sillä välin ennättänyt lupautua paikka järjestelijäksi. :=)
Jos me kilpailijat keskitytään tuohon näytökseen?Minä ajattelin ”haastajana” köllötellä itsekkäästi ”huvitoimikunnassa” tuon kisan osalta.
Jos AC:lla on hyvät kontaktit järjestää majoitus ja ruokailut, niin minulle sopii.
Yhteydet on luotu kisaajien kesken ja ruvetaan hiomaan hommaa.
Jos on lisää halukkaita osallistumaan kisaan, niin rohkeasti mukaan vain.
Vanhassa Mottikisa hengessä. Päivitettynä moottorisahoille.Ensiviikon työ haittaa harrastuksia pahasti koulutuspäivien merkeissä, mutta eiköhän tuo tieto kulkene ilmoja pitkin syrjäiseen Etelä-Suomeenkin.
Vaimo innostui asiasta sen verran että todennäköisesti olen liikkeellä ”avec”, lasten osalta en voi vielä sanoa juuta en jaata.
Mutta koira on otettava mukaan kuitenkin.Heitelläänpä tuohon väliin ajatustani mottikisasta.
Aatoksissa on haastekisa.
Minä haastajana Ironia vastaan ja e-h voittajaa.
Kilpailija määräkin voisi jo olla sopiva ettei mielenkiinto herpaannu, eikä kisa veny liian pitkäksi?
Mutta jos on lisää halukkaita niin ilmottautumisia kehiin.
Ja ajatuksissa on että ottais vaikka Ironia vastaan koekisan ja kellottaisi paljonko siihen aikaa vois mennä?Jotain noita aatoksia heitinkin jo sähköpostiin.
e-h:lle soitan tuonnempana, mutta ensin täytyy hakea verstaalta varapuhelin jolla voi jopa soittaa. (talo täynnä älypuhelimia, mutta niitten äänenlaatu on sellainen ettei ”puolikuurot korvani” tykkää niistä)
Kyllä se on ajatuksena käyttää moottorisahaa ja kirvestä.
Soveltaen vanhaa nykypäivään.
Klapi/halontekokoneet kielletty.OK. Täytyy tunnustaa puutteet tiedoissa.
Aikoinaan kun metristä halkoa myyntiin tehtiin, niin silloin meillä käytettiin vuolurautaa.
Siihen aisamiseen joutuivat tai pääsivät poikoset.
Tyvestä latvaan noustiin. Niin kuin monessa muussakin asiassa.
Sitten kun oli tarpeeksi ”ruista ranteessa” joutui tarttumaan sahaan, kirveeseen, moukariin ja kiilaan.Silloin 70-luvulla olisikin ollut kova sana nykyiset Fiskarssin halkoma kirveet, jonkinlaine oli mutta noitten teho siihen verrattuna on aivan omaa luokkaansa.