Käyttäjän 6 m3 kirjoittamat vastaukset
-
Jesse:
Harvemmin sitä puukuormaa lanssita peruuttamalla tehtaalle viedään.
Vaarallisempia on haavikoissaan haaveilevat havisijat. Ai niin, unohtui, eihan HV:ssa kulje muut kuin risurekat, niille luottaa vahempikin,,, 🙁Muitakin terveisiä tuli maanomistajille:
Kääntösilmukka jonka halkaisija on sisäkurvista mitattuna vähintään 25 metriä.
Jos talvella ajetaan niin kunnolla aurataan, viitoitus kuntoon ettei auraus ole ”tyhjän päällä”.
Lumi hankaloittaa tienpinnassa, kerran kun rengas pyörähtää tyhjää niin hiekoitussäiliö on tyhjä ja ketjuja kaivetaan esille.Ja eipä olisi haittaa että sille puutavaranosturillekin olisi lanssissa tilaa, ettei tarvitse pääteitten pysäkeille tiputtaa.
Ja tarviaako sitä joka paikkaan 20 cm murskepatjaa ajaa,n. puolet vuodesta ajetaan pakkaskeleillä.
Ei niitä suurempia hakkuita ole kuin 50-100 vuoden välein.
jossain toimii vielä vanha kunnon talvitiekin, varsinkin pakkastalvina.Tienvierus pusikot pois sieltä missä kesäkelillä ajetaan. sateen jälkeen tuollaisella paikalla tierunko pysyy pitkään märkänä ja pehmeänä jos vesi ei pääse ojaan.
Niin ja tietysti ne ojat ja rummut, ne on sitä varten ettei niissä seisoteta vettä vaan se juoksee alamäkeen.Yksityisillä tiekunnilla nuo tahtovat mennä riitelyksi kun osa osakkaista on sitä mieltä että ”kyllä se minun eliniän luottaa”, ”pääsihän tuosta traktorilla” ja ”hyvinhän tuo kesti oman auton alla (Toyota Corolla) kun viime kesänä kävin”.
Noista googlettamalla löytyvistä mitoista hän totesi: Jos ne tulostaa paperille niin voisihan niillä pyyhkiä……..(sensuroitu).
Kilautimpa kaverille. Puutavararekan kuljettajan vankka mielipide: Kääntöympyrät ovat turhan pieniä. T-haarat saisi haudata vaikka suohon tai haavikkoon. Noille T- ja Y-haarojen teettäjille toivotteli nyrkkiä silmään, jouluna ja juhannuksena vois vähän pyöräyttää sita nyrkkiä
.
Miksi ajaa kannokossa?
”Koska leipä miehen tiellä pitää”, niin ilmeisesti HV:ssa ei ole varaa ostaa leipää, sitämyöden joutuu ajamaan kannokossa? 🙁
Egoa todella täytyy pönkittää jos metsäajoihin ostaa 91 000 €:n
menopelin? 🙁Yllä HV:n menetystarina?
(korjaus: Ei yllä, vaan edellisellä sivulla!)
Juu, -89 Hiluxilla mennään taipaleen yli ja takaisinkin. Vinssi puuttuu mutta taidan jättää laittamattakin.
Lavalle heitin 10 tonnin vaijeritaljan ja 20 metriä köyttä sekä pylpyrän(taittopyörän). 🙂Sillä mennään metsänhoito/metsästys reissuille.
Olen hankintani tehnyt, se maksoi 4800€. Olen tyytyväinen siihen.
Yllä oleva on vain vinkki sellaiselle, joka haluaa saada naapurin kateelliseksi. 🙂
mietinnän alle Volkswagen Touareg?
4XMOTION nelivedossa on keski- ja takatasauspyörästöissä mekaaniset lukot ja alennusvaihteisto.
Ilmajousituksella maavaraa saa korotettua jopa 30 cm:iin.Hinta vain aika kirpeä, tuolla varmasti saisi jo rajanaapurin kateelliseksi? 🙂
Teepä se, ja mieti samalla miten suorituskertoimeen vaikuttaa kun tie on lumipolanteinen, kiharoille tallattu. Toimisiko käsijarru käännös?
Kyllä netistä teorioita löytyy, käytäntö on vain toista.
Suomen oloissa vuodesta liki puolet on lumipeitteistä.Oli kesa, oli mopo, oli kesamopo vaaleenpunainen. Tuli ylamaki, tuli hiki. Ylamaki, hiki, kun moottori laukesi niin,,, 🙁