Käyttäjän Hiisi kirjoittamat vastaukset

Esillä 7 vastausta, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Hiisi Hiisi

    No nyt kun tolla 201:llä on enemmän tunteja takana (ja kertaalleen säädätetty uusiks) niin kyllähän siitä on potkua alkanut jo paremmin löytyä. Aika tasoissa varmaan mennään kakssatasen kanssa, 201:ssä mulla tosin on ps3 ketjuna mikä puree hiukkasen paremmin…

    Jenkkipoikien mukaan h-ruuvin rajoittimen poistamalla niin että saa säädettyä rikkaammalle löytyy vielä vääntöä lisää. Voi vaan olla että perussäädöt on jenkkimalleissa eri (laihemmalla?) kun täällä mutta täytynee tuotakin piruuttaan kokeilla kun kerkiää.

    Hiisi Hiisi

    Mystiseltä vaikuttaa. Olisiko naru (siis palautusjousen esijännitys) ollut sen verran löysällä että olisi voinut napata vauhtipyörän siipiin?

    En usko että narun katkeamisella on yhteyttä männänrenkaan vaurioon. Jos bensassa on liian vähän tai ei ollenkaan öljyä niin eiköhän leikkaudu pakopuolelta kiinni ensimmäiseksi. Mutta varsinkin jos männänrengas on kuvauksen mukaan ´napannut´ kiinni ilmeisesti jonkin imu- tai huuhteluaukon reunaan niin siihen si kyllä bensa vaikuta mitenkään.

    Eikös huskun oma suositus ole 2% seos, eli huoltomiehen on ihan turha yrittää laittaa asiakkaan lukuun tuota vauriota. Käynnistysnaru taas on asia erikseen.

    Hiisi Hiisi

    Jos oikein tulkitsin niin tuossa aiemmin Jees H-valta oli sitä mieltä että puutavaran arvo olisi oikeampi määrittelyperuste vahingonkorvauksille kuin tontille aiheutettu vahinko koska tontti oli luonnontilainen?

    Minä näkisin asian aika eri tavalla, jos kyseessä olisi ollut rakentamalla tehdyn tonttipihan tärvely niin vahingot olisivat myös rakentamalla korjattavissa. Luonnontilaiseksi taas tonttia ei (ihmisiän puitteissa) takaisin saa eli vahinko ei ole rahallisesti määriteltävissä eli korvaamaton. Vai onko käytännössä niin että se minkä arvo ei ole määriteltävissä on oletusarvoisesti arvotonta?

    Hiisi Hiisi

    Käytössä lompakkotalja 800 kg nostolujuudella, 20 metriä vaijeria ja työköysi joka kiinnitetään SILMUKALLA rungon ympäri. Mihinkään nostettaviin saksiin en luota, jos ei painoa ole sen enempää että tuollaisilla uskaltaisi lähteä vetämään niin sitten puu kyllä kaatuu tunkillakin.
    Köyden nostan puuhun joko tankosahalla millä pääsee n. viiteen metriin tai jos tarvitsee saada korkeammalle niin heittopainolla ja -narulla.
    Lompakkotaljalla olen nostanut yhden reilun parikymmentämetrisen männyn ylös saunamökin päältä, köysi viereiseen puuhun viedyn plokin kautta vedettynä ja talja toisen puun juurella. Lompakkotaljassa on se hyvä puoli että vaijeria saa hallitusti myös ulospäin vaikka kuormaa olisi reilustikin narussa. Uittokalustosta saa ihan hyviä työköysiä, lisää valikoimaa (=päänvaivaa ja rahanmenoa) löytyy vaikkapa http://www.freeworker.de :sta…

    Hiisi Hiisi

    Juu, vänkärillä tosiaankin se puu loppujen lopuksi ´menee minne haluaa´ vaikkei painopiste olisi paljoakaan väärässä suunnassa… 🙂

    Hiisi Hiisi

    Jos valittavana on 201 tai 241 harvennushakkuille niin ilman muuta 241. Jouduin itse ostamaan kiipeilysahaksi 201:n kun vanha MS200 alkoi imeä ilmaa jostain väärästä välistä enkä kerkiä tähän hätään remppaamaan kuntoon. Ensivaikutelma kaksnollaykkösestä on todella masentava. Tokihan ilmahuuhtelukoneet vaatii kunnon sisäänajon mutta vaikea on uskoa että tuosta moposta ikinä tulisi kakssatasen veroista.

    Ja toimii se ilmahuuhtelu muuten todistettavasti ilmankin tietokoneohjausta, 261 on aika vaikuttava 50-kuutioiseksi sahaksi (vaikka painoa vähän liikaa onkin)…

    Hiisi Hiisi

    Syksyllä keräilin ´pähkinöitä´ joista kerättyjä siemeniä nyt koitan idättää. Saas nähdä tuleeko mitään… jos taimia laittaa maahan niin ehkä kannattaisi kokeilla F.grandifoliaa F. sylvatican sijasta, pitäisi olla ilamston kannalta sopivampi tänne.

Esillä 7 vastausta, 1 - 7 (kaikkiaan 7)