Käyttäjän jyrkisivonen kirjoittamat vastaukset

Esillä 4 vastausta, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • jyrkisivonen

    Noniin, tuoretta tietoa tarjolla: eli tuote on notkeaa -30 asteeseen asti, -20 virallinen lämpötila missä toimivuus taataan. Jos menee kylmemmäksi kuin tuon -30 on vaurioriski olemassa, mutta sitä ei ole todettu.

    Kirjoitin tuossa äsken noista suojahansikkaista, mutta se pykälä on käyttöturvatiedotteessa vain glykolin vuoksi, käytännössä hanskoja ei tarvitse eikä ihoärsytystä ole todettu.

    Minusta tuo vaikuttaa ihan toimivalle aineelle ja kun tällä pääsee eroon perinteisten ketjuöljyjen sotkevuudesta ja bioöljyjen jumimisesta niin tiedä vaikka tätä kohta saataisiin Suomeen tarjolle.

    jyrkisivonen

    Kiitoksia kovasti kommenteista! Pitää selvittää mitä tämä aine tekee jähmepisteen jälkeen ja onko esim. öljysäiliön halkeaminen uhkana, tuntuisi että ovat miettineet tuota, mutta hyvä aina varmistaa.

    Lisäaineistus on luonnollisesti liikesalaisuus, polyglykoli yhtenä ainesosana käyttöturvatiedotteen mukaan.

    Tämä on OECD 301 mukaan yli 60% biohajoava ja pitäisi olla käyttäjäystävällinen, toisaalta käyttöturvatiedotteessa mainitaan suojahansikkaiden käyttö. Ja taas toisaalta verrattuna muihin voiteluaineisiin, kyllä tämän suojavarusteohjeet ym. ovat paljon normaalia kevyemmät.

    ”Sitkoa” on, näillä kavereilla on tosiaan kokemusta ketjuöljyjen voitelusta. Viskositeetti on 70cSt eli aika lailla sama mitä muissa myynnissä olevissa tuotteissa.

    Ja tosiaan tämä on tulossa myyntiin ihan valmiina tuotteena, ei minään sekoitettavana versiona. Eli suoraan kannusta sahaan ja töihin.

    Palaan taas asiaan kun saan lisätietoa tuosta jäätymisestä!

    jyrkisivonen

    hyvä  olisi  jos olisi keksitty  vaihtoehto  teräketjuöljylle,mutta  usein  käy niin ,että hinta  on liian kova  jotta  aineen käyttö  yleistyisi saa  nähdä…

    Tavoite olisi että tästä tulee suurinpiirtein keskihintainen tuote.

    jyrkisivonen

    Tervehdys uudelta kommentoijalta. Lueskelin tänään suurella mielenkiinnolla tämän jonkin verran polveilevan aiheen lävitse. Työskentelen voiteluaineiden maahantuontia ja jakelua harjoittavassa yrityksessä ja meille on tulossa uudentyyppinen ketjuvoiteluaine myyntiin. Otin koppia tuotteesta, koska itselläni on jonkin verran tullut sahat tutuksi polttopuun teossa ja hirsirakentamisessa (molemmat pienimuotoista omaan tarpeeseen tekemistä, bensaa palaa keskimäärin 20-40 litraa vuodessa) ja tämä uutuustuote herätteli ainakin minussa kovastikin kiinnostusta. Netistä lähdin sitten tutkimaan mitä tuotteita nykyisin on kaupan ja aika lailla tarjonta tuntuu jakautuvan tälläkin foorumilla käsiteltyihin kasviöljypohjaisiin biohajoaviin, uusioöljyistä tehtyihin ja neitseellisistä mineraali- tai osasynteettisistä öljyistä tehtyihin (plus ne hurjat jotka käyttävät jäteöljyä). Vähän kaikkien niiden kanssa tuntuu olevan jonkinlaista mutinaa.

    No nyt sitten itse uutuuteen: tämä uusi öljy on valmistettu vedestä, eli siinä ei ole ollenkaan öljyä. Vesi on vain saennettu paksummaksi ja siihen on lisätty lisäaineet suojaamaan kulumiselta ja korroosiolta. Raaka-aineella päästäänkin heti parista ongelmasta eroon: vesi on käytännössä loputon raaka-aine ja se on myrkytön (juu, ei tämäkään lisäaineistuksen jälkeen täysin myrkytön ole). Lisäksi tuote haihtuu jäämiä jättämättä, jolloin sahaan ei kerry öljyä ja sotkua ja esim. ilmanotto pysyy puhtaana. Puhumattakaan vaatteista ja hanskoista jotka pysyvät puhtaina. Lisäksi tuote on melkein hajuton. Saha siis pysyy kuivana ja puhtaana.

    Valmistajan suorituskykytestien perusteella tämä ketjuneste ylittää perinteiset ketjuöljyt suojaavuudessa ja koska he valmistajat esim. Stihlin ja Huskun merkkiöljyjä sen puolen pitäisi olla kunnossa.

    Ainoa asia joka itsellä mietityttää on käyttölämpötilan raja: -20C. Mitä mieltä raati on? Varmaan takapihalla klapeja tekevälle tuo riittää, mutta tuleeko vähänkään ammattimaisemmalle käyttäjälle raja vastaan liian aikaisin? Ja jos tuo ei riitä, niin paljonko sen pitäisi olla?

    Laittakaapa kommentteja ja ajatuksia tulemaan. Motoissa on siirrytty rasvaan, olisko nyt paikka siirtyä sahoissa vesivoiteluun?

Esillä 4 vastausta, 1 - 4 (kaikkiaan 4)