Käyttäjän metsäTYÖmies kirjoittamat vastaukset

Esillä 3 vastausta, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • metsäTYÖmies

    eli ajatusta vois miettiä moto koneesta ja rullavetoisesta kaatopäästä…siihen vois rakennella syliteri siirtoisen halkaisuterän, joko 1-osaan tai useampaan halkaiseva terä jonka saa ”vedettyä” pois tarvittaessa, esim jos joutuu veivaamaan runkoa edes takaisin karsinnan takia…kaatopuolen runkoon tulisi tietysti abaut 10 – 15 cm lisäkotelo jonka suojassa halkaisuterän sylinteri ja terä olisivat suojassa…lisärakennelma ei haitanne puun kaatoa oleellisesti..hieman pitempi kanto. Mutta sitten seuraava ongelma…mihin klapit tiputetaan kourasta….pieni kippikärry koneen jatkeeksi….meneeköhän kankeaksi pujotella ryteikössä…ajourat ainakin joutuu kaatamaan etukäteen ilman kärryä…..hmm…mielenkiintoinen aihe…

    metsäTYÖmies

    No niin..päästiinhän sitä asiaan kun talousnerot rupeaa laskemaan tuntituotoksia…jospa unohdetaan ne ja mennään enempi tunteella..:-)
    Mites onko kellään kokemuksia jos sykepään tilalle laitetaan rullavetoinen kaatopää ja patentoidaan siihen klapin halkaisusysteemi? Koneviestissä oli aikanaan juttu jossa isäntä oli tehnyt moton kaatopäähän halkaisukiilan jonka avulla sai klapit halki. Koneena oli vanha moto jonka takarungon jatkeena oli ”vasu” johon hän keräsi valmiit klapit. Lienee tuo tuntisaanto hieman isompi mitä syke vehkeillä…..

    metsäTYÖmies

    no jäljestä voitanee olla montaa mieltä…ei ehkä myyntilaatua kaupunkilais opettajille mutta kuivuttuaan antaa kummasti lämpöä uuniin lyötynä….joten ei taida hirveää merkitystä olla miten klapin päät on katkaistu…

Esillä 3 vastausta, 1 - 3 (kaikkiaan 3)