Käyttäjän oksapuu kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,311 - 1,320 (kaikkiaan 2,058)
  • oksapuu

Niin…

Olisitte vaan suoraan sanoneet sen  todellisen syyn. Ainakin mitä itse olen noita ”hävitys hakkuita” nähnyt niin lusikoitahan siinä on jaettu…

Metsäkulassit on sitten oma lukunsa, vieläkin enemmän olisi pitänyt saada pintaala veron aikana hakata. Vanha metsälaki ilkeästi rajoitti…

oksapuu

Vapaavuori muistaakseni kannatti kiinteistöveroa metsämaalle…

oksapuu

Jahas…

Juuri valmistui pariin kertaan raivatun männikön ensiharvennus, keskipoistuma 90 litraa. Ja kyllä, tuli myös jonkimmoinen tukki nökkärä tienvarteen…

Pieniähän ne tukit oli mutta harvennus tukin hinnalla ostettiin 🙂 …

oksapuu

Se jousien vaihto on turhaa hommaa…

Uusi orkkis keskipakokytkin 50€. Jos kytkinrumpuun on kulunut uraa kannattaa vaihtaa samalla, hinta myös n. 50€ …

Kytkin on kulutustavaraa, vaihdetaan tarvittaessa…

oksapuu

Paalikas / karikka / pankko…

Tämä alkaa muistuttamaan taannoista laivamoottori ketjua 🙂 …

oksapuu

Videon alussa, paalikkaan kohdalla, näkyy runkopalkin aukosta hydrauliputket. Myöskin telin etummaiset navat on erilaiset…

oksapuu

Niimpä…

Täällä etelässä alkaa metsäkauriista tulla ongelma. Raivatussa koivun taimikossa näytti olevan aivan …..tisti metsäkauriin sarvillaan kaulaamia runkoja…

Onhan se tietysti monimuotoista juu…

oksapuu

Hakkuun aikana metsänomistajan paikka on olla työmaalla…

Mukaan voi ottaa tarvittaessa kaulaimen, 4m onkivavan tai relaskoopin. Epäkohtiin pitää puuttua heti, jälkikäteen on turha rutista…

Ja sen tukkilistan olen kyllä aina saanut kun olen sitä pyytänyt…

oksapuu

Viljam Pylkäs taas ei (Rokka)…

Mikäs vika risusavotassa on? Kohta alkaa olla v.2020 myyntiin tuleva leimikko raivattuna. Itse kun tekee niin ei tarvitse palkoista ym. kinata…

oksapuu

Ilahduttavan paljon on ollut metsätiloja myynnissä…

Nyt kun tuli tämä valtakunnallinen iso metsätilojen välittäjä niin myyjäkin saa asiallisen hinnan tilastaan. Tilojen hinnat on tietysti kovia mutta nyt on kaikilla ostajilla mahdollisuus tehdä tarjous…

Metsäkulassit tietysti puree hammasta 🙂 …

Esillä 10 vastausta, 1,311 - 1,320 (kaikkiaan 2,058)