Käyttäjän Pekmon kirjoittamat vastaukset

Esillä 6 vastausta, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Pekmon

    noo, joku kysyi sitä että ostaa sahan. En usko että kannattaa myydä, laitan joskus ajan kanssa sitä.

    Mutta pitää kehua että ostin sahan! Echo 452 esx. En ole tutkinut sen mekaniikkaa, mutta hyvin tyytyväinen olen ekan kannun jälkeen. jo alussa huomaa että on vääntöä. ja rivakka muutenkin!

    Pekmon

    hei vaan kaikki, ajattelin kertoa kun minua ainakin kiinnostaa jos jokin korjaantuu. Niin nyt ollaan tilanteessa että vaihdoin myös stefat, primerin ja puhdistin kaasarin uudelleen. ihmetyttää ,  ei ota kierroksia sammuu. vielä olen ajatellut laittaa tuohon impulssiputken ja kaasarin yhtymäkohtaan jotain tiivistävää massaa tms. vielä on tietysti mahdollista että se virtalähde on rikki, viimeksi kun se hajosi saha potkaisi lujaa kun sai kipinän väärään aikaan ja poltti putkessa, siitä osasin perustella mikä on vikana. Nyt kun pyörittelin sahaa ja painoin kaasaria etsiäkseni vikaa, niin sain sormille tulpanjohdon läpi. ei kovin vakuuttava laite. taitaa jäädä korjaamatta tämä kohde.

    Pekmon

    Lyhyesti sanottuna siis nykysahat on huonoja laadultaan. (paitsi ne kalliit) tuossa varastossa on husku 252RX raivaussaha, 15 vuotta vanha ehkä jopa 18 v. e tarkkaan muista. eikä siinä mitään tälläisia ongelmia ole ollut samalla pensalla ja öljyllä. epäilen ettei nykysaha ole ollut liian rikkaalla kun sitä ei pitäisi edes säätää, kun ne ruuvit on silleen oman muotoiset.

    välillä ajoin sillä raivaussahalla liian rikkaalla ja poltin siksi tulpan monta kertaa. sitten opettelin säätämään sen joka kerran kun otan ajoon seisokin jälkeen, ja ei muuta kuin naurattaa sem kanssa ajaminen.

    mutta otin tästä opikseni , kiitos vain oli mukava kunnella kaikkien asiallista kommunikointia. .

    Pekmon

    voisin vielä vastata että kaasarissa on ne ruuvit joita ei voi säätää. Ihmettelin tiskillä kun ne sanoi että se pitäisi säätää kalvojen vaihdon jälkeen. ja opin että siihen pitää vain ostaa sellainen meisseli joka sopii tähän malliin. selainen tähtimali. jos joku on nähnyt. ja ei sillä sitten ollut merkitystä. voisitko arto kertoa miten saha säilötään väärin? pitäisikö se olla lämpimässä koko ajan? ulkovarastossa se on ollut. onko sinulla kokemusta?

    Mietin tosiaan vielä sitä onko tuo virtalaite taas rikki, vähän alkaa merkkiuskollisuus kärsiä vaikka en niin fanaatikko olekkaan 🙂

    Pekmon

    jep. vaikuttaako tuo nykyajan bensa jotenkin sahoihin kuten väitetään kylillä. Itse olen ajanut tähän asti omalla sekoitteella, pitäisikö siirtyä siihen pienkonebensaan? mittarin bensa kuulemma kovettaa kumiosia, noh tiiä häntä.

     

    Pekmon

    kasasin kyllä kaasarin oikein, ja otin itseasiassa sen kaulankin pois. Se on aika hyvännäköistä kumia että pitäisi sen ehjä olla. mikä on tietysti epävarmaa, kun vika ilmenee lämmettyä. ja miten tuon kaulan sitten koeponnistaa, ei mitenkään. siinä menee pensa ja ilma eri kautta ja sitten vielä se imupilli kampikammiosta jota kanssa epäilin että sen tiiveys on epävarmaa. mutta on uutta että stefa voisi vuotaa, sitä en ajatelutkaan.

    Se on totta että olisi pitänt ostaa silloin saha, eikä kattoa hintaa. Tässä tuli semmoinenkin että virtalähde hajosi kaksi kertaa peräkkäin koska saha kuumeni kesällä, siis todella siitä nousi kitku sisältä. mutta virtalähde tosiaan suli sen takia, sain toisen kyllä takuuseen.

    kiitos kaikille, ja jos on kokemusta jostain tietystä mallista niin kertokaa lisää, kun ison summan siihen sahaan kyllä joutuu laittamaan. ajattelin ostaa sahan jolla voi harvennukset ja polttopuut tehdä huoletta.

     

Esillä 6 vastausta, 1 - 6 (kaikkiaan 6)