Käyttäjän RaivAri kirjoittamat vastaukset

Esillä 4 vastausta, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • RaivAri

    Ensimmäinen MS201 yksilöni kävi usean  kerran ongelman takia parissa  -kolmessa eri merkin valtuutetussa merkkihuollossa, eikä tullut kuntoon, lopulta vaadin uutta sahaa, jonka sainkin. Tässä uudessa sahassa oli täsmälleen sama vika kuin aiemmassakin. Tässä vaiheessa käpy paloi ja  kirjotin maahantuojalle vinkkilistan miten vikoja yleensä etsitään jos jossain yksilöissä on vikaa ja joissan taas ei…No tuskin purkaukseni Saksaan asti kantautui, mutta sain tiedon huollosta, että ratkaisu löytynyt. No vein sahan taas huoltoon. Eli kuulemma kaasari viallinen ja sen vaihtoivat ja nyt en voisi olla enempää tyytyväinen. Toisena sahana 241 ja jos kohtuu kokoisia kaadettavia/karsittavia/pätkittäviä, niin 201 on parempi kompromissi. Mitä olen muualtakin kuulllut, niin 201 tulevat kuntoon kaasarin vaihdolla, eli vaadi vaan samaa, vaikka takuu ohi. Ns. tyyppivika.

    RaivAri

    ”Valitettavasti tuossa viilassa ei mikään rajoita purupiikin mataloittamista, sillä voi viilata piikin vaikka kokonaan pois.”

    Tarkoitatko Tolopainen tuota Stilhin yhdistelmäviilaa?

    Siinä on 2 paria suorakaiteen muotoisia sileitä metallitankoja molemmin puolin pyöreäviila – lattaviila – pyöreäviila pakettia.

    Teroituspuolesta riippuen jompikumpi tankopari asettuu viilatessa purupiikin molemmilla puolien olevien hampaiden päälle.

    Jos viilapakettiyhdistelmä  ei ole viallinen, niin aina tulee vakio pudotus purupiikille. Se on sitten eri asia onko se sitten itse kullekin riittävä määrä.

    Ammattilaiset eivät tarvitse ehkä tällaisia vehkeitä, mutta itse joka olen lähinnä viikonloppusahuri tämä värkki on osoittautunut ihan toimivaksi peliksi verrattuna aikaisempiin rulla- ja kisko-ohjureihin.

    RaivAri

    ”Jos uuden ketjun laittaa sahaan ja sitten sen ohjaimen kanssa teroittaa, niin ihan tyhjää haukkaa lattaviila useilla kerroilla.”

    Alkuunhan sen lattaviilan toki tyhjää pitää lyödäkin, sillä pitäähän uudessa ketjussa olla oikea purupiikin korkeus. Kun ketju ”kuluu” matalemmaksi, niin sitten vasta lattaviila pääsee hommiin – luonnollisesti.

    Itsellä kävi vaan tuon tilhin yhdistelmäviilan kanssa sillä tavalla, että ihmettelin miksi jo muutama kerran viilattua ketjua ei saa enää millään purevaksi. No syynä oli se, että toisen puolen purupiikit eivät olleet viilatessa mataloituneet yhteen, kun toisen puolen piikit olivat melko OK.  Eli mekaniikan toleranssit eivät olleet kohdillaan tuossa viilassa. Mainitsin liikkeessä asiasta ja löivät mukisematta  uuden viilan kouraan ja homma toiminut sillä ongelmitta

    RaivAri

    Tänään otettu ensisavut uudesta M-tronic 201stä. ja täytyy sanoa, että ei pöllömpi päristin lainkaan. Jos ja kun saha vielä tuosta herkistyy kunnon sisäänajon jälkeen, niin joutuupi legendaarinen ms200 todella koville.

Esillä 4 vastausta, 1 - 4 (kaikkiaan 4)