Käyttäjän teukka kirjoittamat vastaukset

Esillä 6 vastausta, 21 - 26 (kaikkiaan 26)
  • teukka

    Lisää kysymyksiä:

     

    Stihl -moottorisahassamme on 13″ laippa, 1,3mm ja 0,325″. Nuo tiedot oli laipassa. Kokeilin Jonsered 1,3mm -viilanohjainta tuohon Stihl -sahaan mutta se ei käynyt.

    Onko niin että Jonsered -viilanohjain on tarkoitettu ainoastaan Jonsered -teräketjulle? Joka merkille on omanlaisensa viilanohjain?

    teukka

    Olen threadin aloittaja.

    Kyllähän se normaalia on että se saha vähän pissii allensa. Mutta tässä tapauksessa sitä öljyä lienee tullut runsaasti kun sahan omistaja kiinnitti siihen huomiota. Siinä oli öljysäiliössä pieni vuotokin saumassa jonka korjasin sulattamalla kolvilla samaa muovia vuotokohdan ympäriltä siihen.

     

    teukka

    Jos käynti huononee ja pätkii jatkossa kyseisessä sahassa niin sitten voi ehkä miettiä kaasuttimen putsausta. Mutta toimivaa en ainakaan toistaiseksi lähde purkamaan.

     

    Lisää kysymyksiä:

    Sahoissa on polttoainesuodatin bensatankissa. Myytävänä on fyysisesti erilaisia suodattimia esim Stihliltä ja Jonseredilta. Käykö erilaiset polttoainesuodattimet ristiin kuten Stihlin malli esimerkiksi Husqvarnaan. Onko vain pääasia että letku sopii hyvin suodattimen liittimeen?

    teukka

    Olen threadin aloittaja.

    Ahaa okei, korkki saa siis olla sellaisenaan kuin se nyt on.

    Viime syksynä/talvena kyseinen saha ei käynyt tyhjäkäyntiä kunnolla vaan se sammui hetken kuluttua. Printtasin kaasuttimen säätöohjeet ja sain sen säätämisen jälkeen toimimaan kunnolla. Jossain myöhemmässä vaiheessa se kuulemma vielä pätki mutta nyt se on toiminut kunnolla taas.

    Oli aiemmin sahan omistajan kanssa alustavasti puhetta tästä sahasta että avaisin kaasuttimen, pesisin sen mun ultraäänipesurissa ja vaihtaisin kalvot. Konehan on tehty 1990 joten ei varmaan pahitteeksi olisi kalvojen vaihto.

    Kysyisin noista kaasuttimen kalvoista että onko kalvoissa erikseen ylä- ja alapuoli ja onko ne mahdollista vahingossa asentaa ylösalaisin? Vai onko ne tehty siten että

    ne menevät paikalleen vain oikein päin?

    Netistä löytyy räjäytyskuvia kaasuttimesta ja sen osista. Uskoisin että niiden avulla selviän siitä.

    teukka

    Olen threadin  aloittaja.

    EN viitsi avata uutta säiettä joten jatketaan tässä kysymyksillä:

     

    Eli, kyseisessä sahassa on ollut myös öljykorkin puoli kosteana. Tosin en tiedä että onko korkki vuotanut vai ei.  Voi olla läikkynyt täytössäkin.

    Joissain sahoissa on ollut öljykorkissa tiiviste netin perusteella mutta tässä ei ole ollut ainakaan räjäytyskuvien perusteella.

    Oletteko koskaan laittaneet omatoimisesti tiivistettä öljykorkkiin jos siinä on ollut sopiva ura sellaiselle? Kannattaisiko etsiä tiiviste tuohon öljykorkkiin?

    teukka

    Olen threadin aloittaja.

    Kiitoksia vastauksista. Olen ensi kertaa purkamassa moottorisahaa ja tekemässä kyseisenlaisia korjauksia. Täällä onkin tullut hyvää infoa. Youtubesta olen katsonut opetusvideoita huollosta.

    Purin jo kertaalleen sahaa. Otin kytkimen, laipan yms pois ja tutkin öljypumppua ja sen rakennetta.

    Ehkä ensi viikolla tulee uudet kumiosat. Saha on rakennettu tehtaalla 1990 ja todennäköisesti siinä on alkuperäinen öljyn imuletku ja ohjainkumi tjsp.

Esillä 6 vastausta, 21 - 26 (kaikkiaan 26)