Käyttäjän torna0136 kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 19)
  • torna0136

    <p>Vastaus Puukille, hankintakaupassa 2€ hintaero kuitujen hyväksi verrattuna karsittuun rankaan. </p>

    torna0136

    Kuusiuskova kyseli karsitun rangan hankintahinnasta. Kuopion seudulla paras tarjous 49€/m3. Vuosi sitten sain vajaa 40€. Facebookissa Metsänomistajien foorumissa enemmän tietoja hinnoista kuin täällä ja kertovat myös mitä hintoja saaneet.

    torna0136

    Omissa hankintakaupoissa havutukkeja kertynyt yleensä 10-50 mottia eli pieniä eriä kun olleet ensiharvennuksia ja vähän ylispuiden poistoa. Pitkään olleet alapuolella hinnat tukeilla pystyhintaan verrattuna. Onko Anneli tulossa 9.9. Joensuuhun Silva- messuille?

    torna0136

    Nuakka, mitä tarjosivat energiapuusta Kuopion seudulla? Viime joulukuussa sain hankintana 38€ karsitusta rangasta. Pohjois-Savosta itsekin ja ensi talvena taas hankintahakkuuta ja kiinnostaa myynkö kaikki rankana vai mm koivukuidun kuituna. Toukokuussa möin ison pystykaupan kesäkorjuu, vielä puut pystyssä.

    torna0136

    Hieno homma Kuusiuskova 👍 Aiemmin kirjoitin siitä 18 ha tilasta. Möin siltä tilalta myös hankintana vuonna 2020 230m3 puuta ja nyt tulevassa leimikossa lähitilan leimikon yhteydessä hehtaarin verran kuusikon avohakkuuta. Monta tilaa olen ostanut suoraan perikunnilta jotka ovat tarjonneet niitä ja myöskin olen itse ollut aktiivinen rajanaapureiden puoleen. Tänä vuonna kaksi tilaa heiltä saanut ostettua ja pari on vaiheessa sellaisia pikkutiloja lähes maitteni keskeltä tai välistä. Olen iloinen että viime aikoina muutkin ovat tehneet hyviä tilakauppoja. Kaikki tilat olen hoitanut hyvään kasvukuntoon itse tehden, pystykauppana vain uudistushakkuut. Metsänhoitotyöt kaikki itse.

    torna0136

    Ostin Mhy:n Metsätilat kautta reilun 18 ha määräalan. Metsäarvio oli tehty. Ostajat hyväksyivät tarjoukseni ja lisäksi omalla kustannuksellaan tekivät 400 metriä tietä palstalle. Metsät eri kehitysluokissa olevia metsiköitä  Möin leimikon avohakkuu 3ha ja sillä kuittaantui koko tilan hinta. En olisi uskonut itsekään silloin kun tilan ostin vuonna 2017. Leimikon myynti sattui vuoden 2021 suhdanteeseen.

    torna0136

    Näyttää siltä että tuli sittenkin tehtyä 7 hehtaarin kesäleimikon uudistushakkuun kauppa oikeaan aikaan eli toukokuussa. Yli kympin tukkien hinnat tulleet alas. Hakkuu alkaa lähiviikkoina.

    torna0136

    Hinta vähän yli 500€ Alvin kanssa. Viikko sitten laikkumätästetty ja kuukauden päästä istutan n 3 ja.

    torna0136

    <p>Niinhän se on eri uskovaisten lahkoillakin. Oma totuus on ainoa oikea. Sama näillä jk- uskovaisilla. Olen pitkälti samoilla keinoilla kasvattanut metsiäni kuin Visa ja tyytyväinen olen miten hyvin metsät kasvaa ja kehittyy. Antaa jk:n edustajien nauttia valitsemillaan teillä. Oon nähnyt täällä Savon suunnalla jk- kasvatuksen yrittämistä. Tuuli kaataa ja heinä kasvaa. Ja me Visan ym kanssa ollaan tamppaajia heidän mielestä.</p>

    torna0136

    <p>R.Rannalle kysymys. Kirjoitit että pinta-alaveron päättymisen jälkeen en ole ostanut aariakaan jne. Olet siis ostanut vielä metsää siirtymäkauden aikana 1993-2005 koska olet joutunut tulouttamaan metsävähennystä . Miten se tulouttaminen lasketaan, onko se jos myy tilan just se määrä mitä on saanut metsävähennystä? Eli kun myy sellaisen tilan niin päälle vielä luovutusvoittovero ja tuleeko vielä muutakin?</p> Siis se määrä mitä on käytetty metsävähennystä tuloutetaan? Näinkö menee?

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 19)