Käyttäjän veli poika kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 26)
  • veli poika

    560 tilhin edeltäjä 550 oli aika yleinen saha raivaus työmailla .  AikoinaanTilhillä ei ollut kuin mallit 450/550 amattilaisille. Kun markkinoille tuli malli 480 niin

    550 myynti hiipui.  550 oli tosi tehokas ja kestävä saha ei tahtonut

    loppua millään.   Silloin se ei painanut  mitään kun oli kunnossa, nyt voimien

    hiipuessa järkyttävän painava.  Viellä yksi  roikkuu hallin  seinällä .Joskus tulee  käytettyä  ruohon  leikkuussa että pysyy saha kunnossa.

     

    veli poika

    Tuohon terän paksuuteen viellä sen verran että kyllä normi 200 terät ovat nykypäivänä

    1,5 milliä paksuja.  Jätkällä taitaa olla aika vanhaa varastoa. Olisikokahan  jo aika

    käyttää.

    veli poika

    Bahcon  ja Eia terät tulee samasta tehtaasta. Välillä kun ostaa laatikollisen

    Eia  teriä   niin jossain   terässä  saattaa lukea Bahco vaikka pakkauksessa

    lukee eia.  Eia terät  yleensä  meilläpäin  kympin  kappale. Terät  laadultaan

    sellaista perus kauraa, eikä harmita vaikka osuu kiveen.

     

    veli poika

    Minkä takia olisi tarvinnut , rasvaamisen ilosta vai. Aina joku ”korjaamo päälikkö”

    sanoi sitä tai tätä. Jätkä puhuu  tukilaakereista  ja miten näitten välistä vetoakseli

    painuu mutkalle . Missähän nykysahassa  sellainen rakenne on. Koskaan ei ole mennyt

    vetoakselia poikki  eikä  eikä muutakaan  vikaa  vetoakselissa  ole ollut vaikkei olekkaan

    rasvattu.

    veli poika

    Minkä takia olisi tarvinnut , rasvaamisen ilosta vai. Aina joku ”korjaamo päälikkö”

    sanoi sitä tai tätä. Jätkä puhuu  tukilaakereista  ja miten näitten välistä vetoakseli

    painuu mutkalle . Missähän nykysahassa  sellainen rakenne on. Koskaan ei ole mennyt

    vetoakselia poikki  eikä  eikä muutakaan  vikaa  vetoakselissa  ole ollut vaikkei olekkaan

    rasvattu.

    veli poika

    Aikoinaan ostin 2147 jonssin  hankkian perillisiltä. Siitä meni ketjusioppo ja tottakai

    menin  kaupan varaosatiskille  kysymään uutta osaa. Myyjä  vanha ukko ikänsä varaosia

    myynyt ei tiennyt  mikä on ketjusippo eikä kukaan muukaan liikkeessä. Minun piti

    näyttää näytöltä mikä osa se on. Olivat sitä mieltä onkohan se tarpeellinen.

    Asiakassuhteemme päättyi siihen . Hain  siepon  muualta.  Varsinaiseen  ketjuasiaan,

    Oman kokemuksen mukaan ei kannata koskea mihinkään halpaan jos meinaa saada

    jotain tehdyksi. Ei ole hienompaa kun katsoa mite terä uppoaa puuhun  kuin voihin

    ja lastu  lentää…

     

    veli poika

    Nyky sahoissa  runkoputken  sisällä on runkoputken mittainen muovi putki.Veto

    akselin  ja muoviputken välillä on 1-1,5mm välys. Tämä tila on täytetty  vaseliinilla.

    Saha kylmänä  käynnistettäessä  putki  värisee  niin kauan kun  vaseliinit lämpenee.

    Olen nähnyt  innokkaan nuoren metsurin vetoakselin  sulaneen kiinni muoviputkeen,

    kun oli pyyhkinyt kaiken vaseliinin  pois.   Eli jätkä elää tietämättömyyden ja

    menneisyyden rajamailla puhessaan usesta liukulaakereista ja sotkee asiaan viellä

    auton etupyörän.  Jätkä kannattaisi mennä vajaansa ottaa esille pölyttyneen tilhin

    vanhan 480 irroittaa siitä  kulmavaihde  ja katsoa  mimmoinen muoviputki siellä

    runkoputken sisällä on  jotta olisi  selvillä  ”nykysahoista”.

    veli poika

    Taitaa jätkällä olla taas ”vauhti” päällä, horisee omiaan,  Ei kannata nuorempien

    ottaa todesta   ”opettaja ” sedän horinoita.

    veli poika

    Kyllä nyt ymmärrän  minkä tahi  jätkä siirtyi  ”opetus” hommiin. Loppui raivuut

    ylipitkiin  kantoihin.

    veli poika

    Niin, opetttaja  sedän  varaston seinässä  roikkuu  ”luntaisetuna ”  ostettu  tilhi kun ei

    parempaakaan  saanut. Sekös harmittaa penteleesti.

     

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 26)