Käyttäjän zoner kirjoittamat vastaukset

Viewing 3 replies - 1 through 3 (of 3 total)
  • zoner

    Kaivuri painaa 466 kg joten kyllä se painonsa puolesta juuri ja juuri menisi jarruttomaan. Leveys on se ongelma. Ajattelin jos tekisi teräsprofiilista (tai miksi ei nelosnelosesta) jonkinlaisen kapean (alle 150 cm leveän) kehikon jonka kulmiin laittaisi peräkärryn nokkapyörät. Ensin nokkapyörät irti jotta voi siirtää kaivurin kehikon päälle, sitten pyörät kiinni ja niillä nostaisi jonkun sentin että jää pyörien varaan. Sitten kaivurin omat pyörät ja käpälät pois ja sitten kauhan avulla työntelisi nokkapyörien varassa kärryyn…. mahtaisikohan onnistua?

    zoner

    Kiitos nopeasta vastauksesta. Kyllä kivet liikkuu joten voisi varmaan sopiakin tuohon mönkkärireittituunaukseen…

    Vielä yksi kysymys. Traktorimönkijän perässä tuota voinee työkoneena tielläkin vetää perässä mutta kun tuo metsäpalsta on vähän kauempana niin olisi hyvä saada jotenkin henkilöauton peräkärryyn taiteiltua. Itsellä olisi 150×325 lavainen kärry niin onko kokemusta/ajatusta miten sen saisi siihen hilattua (pyörät ja käpälät pitäisi kai saada jotenkin irrotettua jotta leveys riittäisi?) ….

    zoner

    Oletko Metsaman jo kokeillut tuota metsäojalla? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia.

    Miten tuo sopisi metsään mönkijäkulkureittien tuunaamiseen (sellaisiksi, että niitä voisi vähän huolettomammin ajella eikä meno olisi kokoajan selviytymistaistelua) eli reitille sattuvien kivien siirto syrjään, suurempien kuoppien tasoitus, mahdollisesti rumpuputkien asennus ojien (lähinnä pienempiä) ylitystä varten jne?

Viewing 3 replies - 1 through 3 (of 3 total)