Keskustelut Metsänomistus Kaikki mulle ja mieluummin heti. Reply To: Kaikki mulle ja mieluummin heti.

Reply To: Kaikki mulle ja mieluummin heti.

Keskustelut Metsänomistus Kaikki mulle ja mieluummin heti. Reply To: Kaikki mulle ja mieluummin heti.

Poloho

/Palvelut/Profiili/?userId=4617
RE: Kaikki mulle ja mieluummin heti.
Ei oikein innosta konemiesten tarjoama harvennuspörssi, sillä sen tuotto menee korjuun kustannuksiin. Kemera hieman auttaa tilanteessa, mutta niinhän se on, metsien alkuvaiheen kasvatus on kemeran varassa.
On puututtava rakenteisiin. Kustannusrakenne on muutettavissa rakenteita muuttamalla. Metsänomistajien ei auta haikailla hankintakauppojen perään, sillä ongelma on pystykaupoissa. Niillä teollisuus hallitsee puukauppaa ja puuhuoltoa suvereeniasemassa ja ei anna tilaa metsänomistajille, ei myöskään hankintakaupoissa. Mhy:n korjuupalvelu on hankintakauppoja.
Niin hyvä ja välttämätön kuin harvennuspörssi onkin. Väittäisin sen ja puuhuollon yleensä, lähtevän toimimaan vasta sen jälkeen, kun kaikille avoin kilpailu on avattu. Se edellyttää pystykauppamuodon lakkauttamista ja yhtäläistä porttihintaa kaikille, niin kuin Lauri Vaara on esittänyt.
Lähetetty: 5 h, 15 min sitten
Lähettäjä: Jovain

Mahtaa teollisuus tapella Mehtähallituksen toimitusmyynnin puista sen jälkeen, kun lähetään Vaarin mallin mukaan toimimaan.
Ensin tietenkin parturoidaan omat mehtät, sitten Valtion puut ja lopuksi venäjän puuta jopa Uralin takaa.