Keskustelut Metsänhoito Turvakengät Vastaa aiheeseen: Turvakengät

Vastaa aiheeseen: Turvakengät

Keskustelut Metsänhoito Turvakengät Vastaa aiheeseen: Turvakengät

Jätkä

Kyse ei ole nauhojen ja solmujen kireydestä, eikä nauhojen pituuksista. Kyse on siitä, että noita kenkiä ihan oikeasti käytetään maastossa liikkumiseen ja mm hakkuutyön tekemistä ne jalassa.

Risut ja oksat nyhtävät nauhoja, jotka ovat kenkien etupuolella, eli ne ottavat oksat vastaa ensimmäisenä. Nauhat rispaantuu ja tarttuvat oksiin ja risuihin.

Nahkakengissä on liikaa saumoja, jotka aukeavat, kun esim pienet kannot pökkivät niihin. Kumipohja irtoaa ennemmin tai myöhemmin nahkasta, joten lähtölaskenta on alkanut.

Minulla on ollut hyvä paikka kokeilla erilaisia turvajalkineita, eikä hinnasta ole tullut kinaa. olen voinut ostaa niitä ”talon piikkiin niin monet kuin olen katsonut tarpeen.

Yleisin moka kumiturvasaappaitten kanssa on, että tulee ostaneeksi liian isot – onkohan se ahneutta vai tyhmyyttä. Sellaisilla ei ole mielekästä kävellä.

Olen havainnut keskustelijoiden joukossa olevan suhteellisen paljon ns. ”Tekstiilimetsureita”, joiden tärkein pointti on näyttää komealta metsurilta, jolla on varusteet vimpan päälle – muulla ei ole väliä.
Sahaakin vaihdetaan joka vuosi, vaikka entiselläkään ei ole sahattu kuin parikymmentä mottia.
Raivuria pitää vaihtaa heti, kun uusi malli on tullut saataville ja sen pitää olla Husku!

Samanlaisia elvistelijöitä näkee kuntoladuilla ja valaistuilla pururadoilla = Tekstiiliurheilijoita!