Keskustelut Metsänhoito Taimikon hinta metsätilakaupassa Vastaa aiheeseen: Taimikon hinta metsätilakaupassa

Vastaa aiheeseen: Taimikon hinta metsätilakaupassa

Keskustelut Metsänhoito Taimikon hinta metsätilakaupassa Vastaa aiheeseen: Taimikon hinta metsätilakaupassa

hatelo

Minä arvioin asiaa näin. Ostan tilan vaikkapa 100.000 euron hinnalla ja 100% velkarahalla. Hakkaan tilasta esim. seuraavan 1-5 v sisällä kauppahinnan korkoineen ja maksan lainan pankille pois. Minulle jää tila, jossa on yhä kasvatusmetsissä puuta vaikkapa 2000m3 ja se arvo markkinoilla noin 50.000€. Olen siis tienannut 50.000 € tarvittaessa realisoitavissa olevaa varallisuutta ja uskon sijoituksen olleen varsin hyvä. Ekan ison puukaupan alveja olen sitten käyttänyt vaikka osana seuraavan tilan kauppahintaa (eli ottanut valtiolta lainaa) jos uudella ostoksella on reilummin nopeasti rahaksi muuttuvaa puuta. En missään nimessä maksa puhtaista taimikoista ikinä mitään vaan niiden arvo valuaatioissani on 0€. Taimikoiden on tultava ns. kaupan päälle ja kun ahkerasti myytäviä tiloja kiertää niin yllättävän usein niin kuitenkin käy. Kyllä nykyäänkin voi tehdä vielä hyviä kauppoja aina välissä ja ihan vapailla markkinoilla.