Keskustelut Metsänomistus Miten löydän uudet tieosakkaat? Vastaa aiheeseen: Miten löydän uudet tieosakkaat?

Vastaa aiheeseen: Miten löydän uudet tieosakkaat?

Keskustelut Metsänomistus Miten löydän uudet tieosakkaat? Vastaa aiheeseen: Miten löydän uudet tieosakkaat?

Ajokoira

Köppäkynnelle vastaus. Minä en aio lähteä kolkuttelemaan yksityistien varrella olevien mökkien ovi tiedustellakseni tiehoitokunnan yhteyshenkilöitä. Vastaavasti en ala soittelemaan MML:n tietojen kautta läpi kyläläisiä asian suhteen. Tämä siitä syystä, että en koe olevani asiaan velvollinen. Yksityistien hoitokunta on sen sijaan vastuussa tienhoitoon liittyvistä asioista, ei yksittäinen osakas. Vähän ontuva vertauskuva, mutta jos ostan pörssiyhtiön X osakkeita, niin en minä yhtiön hallitukselle lähetä viestiä missä kerron omistukseni muutoksesta. Kyllä itseään arvostava tiehoitokunta huolehtii, että tiedonkulku muutoksista on mahdollisimman helppo.

Visakallolle vastaus: Aina olen selvittänyt myyjältä kulkuoikeudet, aiemmin maksetut maksut sekä tiehoitokunnan yhteyshenkilöt. Jos myyjänä on esim. kuolinpesä, ei tätä tietoa ole aina saatavilla.