Keskustelut Tekniikka Raivurin terien hinnat Vastaa aiheeseen: Raivurin terien hinnat

Vastaa aiheeseen: Raivurin terien hinnat

Keskustelut Tekniikka Raivurin terien hinnat Vastaa aiheeseen: Raivurin terien hinnat

MIISU4F MIISU4F

Puuilon ja Motonetin nettisivut on tosiaan karseita selata! Laitoin tuon linkin malliksi hinnoittelusta.  Ystäväni on tilannut minulle eräästä nettikaupasta metsästys-ja erätarvikkeiden ohella raivaussahan teriä, niin ikään kympin kappale. VIILAT oli myös edullisia. Postikulut oli ilmaiset ensitilaajalle. Välillä sieltä tuli tarjouskin, että tilaapa taas postikuluitta. Valitettavasti en tähän hätään muista, mikä erävarusteliike se on. Kysyn ja ilmoittelen vaikka myöhemmin.

Kyllä mulla menee terä parissa viikossa, tienvarsiraivuulla nopeammin ja kivikkoisessa tai jos järjettömästi rehevää ruohovartista kasvia plus lehtipuuräippää +35 000tiheys–kun ei enää näe yllätyskiviä.

Keräsin vuosikausia kiveenosuneita  mutta kunnostettavissa olevia teriä varastoon. Tänä vuonna ystäväni paneutui tosissaan kunnostusasiaan, hankki välineet ja kunnostettiin teriä. Hän teki isomman pinon varmaan 30kpl. Itse n. 10 kpl. Niitä sitten käyttänyt eikä harmita ihan niin paljon, jos osuu piikkilankaan, taajamissa kaikenlaiseen ruosteiseen romuun, vaijeriin, tms, kun vaan heittää pois. Kyllä pahasti kiveeniskemä lähtee romukierrätykseen kuitenkin vielä herkästi.

Onneksi on löytynyt noita halvempia tukkumyyjiä. Kyllä sahaliikkeiden 15-24 euron kappalehinnat alkoi jossain vaiheessa tuntumaan kovilta. Viilan hinnoissakin on liikkeessä voittoa–2 kpl viilaa 12 euroa, netissä 2 euroa kappale, sama merkki. Kannattaa etsiä verkosta edullisia vaihtoehtoja.

Strandiakin kokeilin yhden terän verran.