Keskustelut Tekniikka Raivaussahan osto Reply To: Raivaussahan osto

Reply To: Raivaussahan osto

Keskustelut Tekniikka Raivaussahan osto Reply To: Raivaussahan osto

Naava

Jatkoa Tanelille…

Sama rankojen keruu harrastus minullakin on eli polttopuut tulevat käytännössä ennakkoraivauksilta. Aisaaminen onnistuu tuolla ok. Kyllä sillä ylittyy 3 metriin, mutta kovin montaa tankillista ei varmasti jaksa kurkotella. Joka tapauksessa nopeuttaa polttopuun keräämistä kun ei ensin tarvitse perinteisellä raivurilla kaataa ja lähteä sitten toiselle kierrokselle moottorisahan kanssa.

Kannatushäkkyrästä vielä, että ohuiden runkojen kanssa se on oikein hyvä peli kun riu’ut ei kaadu päälle vaan jää häkkyrää vasten. Siitä ne saa hallitusti kaadettua haluamaansa suuntaan, tuon tarve korostuu pusikoituneissa kohteissa. Lisäksi tuossa on tuunaajalle myös se mahdollisuus, että kesällä voi ripustaa sen päältä roikkumaan sänkyjen päällä käytettävän sääskiverkon. Eipähän ötökätkään sen jälkeen häiritse :).

Vieläkään en ole katunut hankintaa vaikka nyt olen sahannut 16 tankillista. Minun veikkaus on, että vuoden parin kuluttua tuo on jo suht yleinen kampe. Käyttökokemusten puute mietitytti minuakin, mutta riskin otto näyttää kannattaneen ainakin minun tarpeita ajatellen.