Keskustelut Metsänhoito Valikoituvatko metsäalalle heikkolahjaisimmat yksilöt? Vastaa aiheeseen: Valikoituvatko metsäalalle heikkolahjaisimmat yksilöt?

Vastaa aiheeseen: Valikoituvatko metsäalalle heikkolahjaisimmat yksilöt?

Keskustelut Metsänhoito Valikoituvatko metsäalalle heikkolahjaisimmat yksilöt? Vastaa aiheeseen: Valikoituvatko metsäalalle heikkolahjaisimmat yksilöt?

Reima Ranta

Ettei jäisi vain sanomatta, arvostan teitä monia tavattomasti arvon keskustelijat – omalla tavallanne. Gla, Visa, Puuki , AJ, Planter, Jätkä, Taneli, Timppa, Rane jne. joitakin mainitakseni.

Se on tietysti selvä, että emme me kukaan ole tyhjästä lähteneet –  siis itse oppineet. Einsteinille sanottiin, että te herra Einstein  lepäätte Newtonin hartioilla. Einstein vastasi siihen, että en suinkaan. Minä lepään Maxwellin hartioilla.

Pöllöistä nyt tiedä, pitää tietysti Visa muistaa, että Tahvonen on ennen muuta ekonomisti, ja ekonomia on ollut pitkälle omakin lähtökohtani. En hae metsäekonomiasta neuvoja metsänkylvöön, mutta annan tavattoman arvon, että olen voinut kohdata metsäekonomian keskeisiä henkilöitä.  On ymmärrettävä, että olosuhteet ovat hyvin, hyvin  erilaisia. Isäni opetti, että neuvojia pitää poika kyllä kuunnella, mutta niistä pitää osata se hyvä ottaa ja loput jättää.

”Juoksu ei ole nopeiden vallassa, eikä sota sankareiden, eikä leipä viisaiden, eikä rikkaus kyvykkäiden, eikä menestys älykkäiden. Kaikki on ajan ja kohtalon vallassa.”

Erinomaista vuotta kaikille!