Keskustelut Metsänhoito metsänhoitaja, metsänhoito Vastaa aiheeseen: metsänhoitaja, metsänhoito

Vastaa aiheeseen: metsänhoitaja, metsänhoito

Keskustelut Metsänhoito metsänhoitaja, metsänhoito Vastaa aiheeseen: metsänhoitaja, metsänhoito

Naarasteeri

Kymmenisen vuotta sitten metsänomistajaksi tultuani sain verotoimistosta kirjeen, jossa ammatikseni oli merkitty ”puunkasvattaja”.

No sitten menin pankkiin asioille, ja pankkineiti kyseli ummet ja lammet niin kuin nykyään täytyy pankkien tehdä.  Tuli ammatista puhe niin sanoin että puunkasvattaja. Virkailija ei tiennyt moista ammattia olevankaan  ja ehdotti metsätalousyrittäjää. Minä sanoin, että pannaan vaan puunkasvattaja, on sellainen varmasti olemassa kun verotoimisto on sen kerran päättänyt.

Samassa haastattelussa kysyttiin vuosituloja ja menoja. Sinä vuonna oli ollut vain vähän puunmyyntiä, joten menot olivat suuremmat kuin tulot.  Virkailija sanoi, että ei niin voinut papereihin merkitä. Minä vakuutin, että on minulla säästöjä, otan sieltä, näkeehän neiti. Ei auttanut. En muista suurennettiinko tuloja vai pienennettiinkö menoja mutta balanssiin päästiin.