Keskustelut Metsänomistus Yksityistien vs. kiinteistölle johtavan tien hoitomaksu? Vastaa aiheeseen: Yksityistien vs. kiinteistölle johtavan tien hoitomaksu?

Vastaa aiheeseen: Yksityistien vs. kiinteistölle johtavan tien hoitomaksu?

Keskustelut Metsänomistus Yksityistien vs. kiinteistölle johtavan tien hoitomaksu? Vastaa aiheeseen: Yksityistien vs. kiinteistölle johtavan tien hoitomaksu?

mettämiäs

”Mutta kotitalousvähennys koskee kai laskusta vain työn osuutta, ei polttoaineita eikä koneen kuluja. Ei taida maksaa vaivaa erotella, jos nuo pykälät tulkitaan noin ja jos haluaa rehellisesti menonsa ilmoittaa.”

Punkkitutkijan osaaminen verotusasioissa on todellakin aivan häikäisevällä tasolla. Tällä hiekkalaatikolla olen niin kovin monesti ennenkin törmännyt vastaavanlaisiin tapauksiin, joissa kommentoijan osaaminen sekä asiantuntemus hipoo nollaa ja sen jälkeen aletaan vielä epäillä minun rehellisyyttä veroilmoitusten suhteen. Olen tämänkin monesti jo todennut, tällaisen kansakoulupohjalta yrittävän vähävaraisen pienmetsänomistajan leipä on niin pieninä murusina maailmalla, että verottajan ohjeistusta on seurattava pilkulleen. Onneksi täällä on paljon muitakin varoissaan olevia metsänomistajia ja muitakin veronmaksajia, jotka näyttävät mielellään maksavan ylimääräisiä veroja ja sitä kautta pienentävät painetta verojen nostoon tällaisilta vähemmän varoissaan olevilta.