Keskustelut Metsänhoito Taimikon hinta metsätilakaupassa Vastaa aiheeseen: Taimikon hinta metsätilakaupassa

Vastaa aiheeseen: Taimikon hinta metsätilakaupassa

Keskustelut Metsänhoito Taimikon hinta metsätilakaupassa Vastaa aiheeseen: Taimikon hinta metsätilakaupassa

Makarov

Minä perustin Oy:n kun metsävähennykset loppuivat ja käytetyt vähennykset huomioitiin Oy:n perustamisen yhteydessä. Elikkä nyt olen nauttinut 20% verokannasta kun olen myynyt näiltä entisiltä tiloilta puuta kun puunhinnat ovat olleet hyvät. Jos nyt möisin metsät metsä vähennykset on jo huomioitu Osakeyhtiön taseessa ja voisin metsät myydä markkina hinnalla 20% verolla mutta ensivuonna vero tippuu kyllä 18%. Elikkä käytännössä metsävähennys laskee vain Oy:n tasetta perustamisen yhyeydessä mutta henkilökohtaisesti olen käyttänyt hyödyn täysimääräisesti.

Viime vuonna ostin isomman tilan suoraan osakeyhtiölle  ja tämän uusimman pienemmän tilan henk.kohtaisesti kun laskin että saan siitä hyötyä. Tämän tilan myyn sitten osakeyhtiölle ja vaikka metsävähennys tuloutetaan laskin että tulee alijäämää. Tämän alijäämän pystyy sitten hyödyntämään muissa  pääomatuloissa seuraavan 10 vuoden aikana.