Keskustelut Metsänhoito Salaraivaus Vastaa aiheeseen: Salaraivaus

Vastaa aiheeseen: Salaraivaus

Keskustelut Metsänhoito Salaraivaus Vastaa aiheeseen: Salaraivaus

Maatinainen

”Ettei tarvitse raivaussahaa käynnistää koko vuonna?

Useammalla naapurilla on näin hyvä tilanne. Vuosikymmenkin saattaa vierähtää ilman raivaussahan tarvetta.”

 

Tunnustan, että mulla oli kai 8v välissä. Tarvetta varmaankin olisi ollut, vaikkei suoranaista hätää ja kiireellistä, mutta aivoinfarktin jälkeen liikkuminen oli niin huonoa, että oli vaikeaa liikkua metsässä ilman sahaakaan. Ensimmäisillä kerroilla sen jälkeen kaaduin joka tankillisella, mutta nyt tänä keväänä näyttää, että pärjään taas. Tosin työtahti on hitaampi kun en nopeissa liikkeissä pysy pystyssä. Tämän kevään kohteessa tosin maastokin on helpompi ja näin keväällä maaston pohjaan näkyvyys on hyvä, mikä auttaa pystyssä pysymiseen. Hidasta ja huonosti liikkuvaa tekijää  haittaa se, jos käytettävissä olevaa aikaa rajoitetaan rajusti tai pakotetaan hankeen. Joten en tykkää uudesta lakiehdotuksesta. Varsinkin, kun siitä on niin läpinäkyvästi luettavissa  ettei se lintujen pesimärauha suinkaan ole päätavoite, koska kaikki muut pesintää häiritsevät toiminnot on jätetty siitä pois. Mitään yhden ihmisryhmän kiusaamislakeja ei pidä hyväksyä!