› Keskustelut › Metsänhoito › Metsätalouden vesistövaikutukset › Vastaa aiheeseen: Metsätalouden vesistövaikutukset
Jos oja on normi sarkaoja niin 20 cm piisaa varsinkin jos joskus viittii käydä kattomassa putken toimivuutta. 30 cm tietty varmempi. En oo vuosiin käyttänyt sn nelosia koska niiden hintaero on aika pieni nykyään sn kasiin verrattuna. Mettässä putken päälle tulee mitä sattuu ojamaat olla ja koska talvet huononee niin senkinvuoksi sn8. Jos pystyt ajamaan suoralla linjalla putkelle niin 6 m piisaa, ajopintaa n. 4-4,5m. Jos on tiukka kohta kääntymisen suhteen niin laita 8 m putki. Niitä laitetaan mettäteittenkin mettäliittymiin niin ei tartte mettäkoneitten niin tiukkaan hieroa tiepintaa.