› Keskustelut › Puukauppa › Saksan kiinnostus › Vastaa aiheeseen: Saksan kiinnostus
Olen tutustunut Saksalaiseen metsätalouteen ja mielestäni se on järkevää toimintaa ja kaukana puuhastelusta. Toiminta on varsin erilaista ns pyökkialueella verrattuna alueisiin itisimmissä osissa. Puutavaralaji menetelmää ei käytetä kaikkialla, ostajaty ostavat arvopuut pitkänä tavarana tienvarresta. Suomessa kuusen kiertoaika 50 vuotta siellä jopa 200 vuotta. Sama kuusilaji kuin suomessa, jalokuusi on sitten aivan oma lukunsa, pyökistä puhumattakaan.