Keskustelut Metsänomistus Syksy 2015 alkoi eilen Vastaa aiheeseen: Syksy 2015 alkoi eilen

Vastaa aiheeseen: Syksy 2015 alkoi eilen

Keskustelut Metsänomistus Syksy 2015 alkoi eilen Vastaa aiheeseen: Syksy 2015 alkoi eilen

LMP LMP

Olen jo muutaman vuoden ollut hiljaa sitä mieltä, että 2-tahtipakokaasu karkottaa hyttysiä ja jopa hirvikärpäsiä. Eikö kellään muulla ole tällaisia kokemuksia? Nyt uskallan julkistaa teoriani, kun olen juuri tehnyt sopivan testityöviikon.

Kiersin viime maanantaina katsomassa raivaustyökohdetta ja merkitsemässä rajoja. Hirvikärpäsiä kaivoin hiuksistani tunnin kierroksen aikana parikymmentä ja keikan jälkeen vielä puoli tusinaa.

Sen jälkeen raivasin samaa kohdetta kolme päivää à 6 tuntia. Koko 18 tunnin saldo alle kymmenen paskiaista. Tämä ei ollut ensimmäinen tällainen havainto, mutta ajanjakson tiiviyden ja maaston samuuden vuoksi harvinaisen selkeä tapaus. En minä tiedä oliko riesan lieveneminen koneen käryjen ansiota, mutta jos ei niin minkä ansiota se oli? Lippalakki peitti hiuspohjaa tarkastelukierroksella vähintään yhtä paljon kuin kypärä työpäivinä.

Ja vääräleukojen varalta mainittakoon että käyttämässäni öljyssä ja pakokaasun määrässä tai sakeudessa ei ollut mitään tavallisuudesta poikkeavaa.