Kommentit (5)

  1. Kuusikossa homma menee juurikin näin, pitää vain hyväksyä pienet latvavioitukset.
    Ensiharvennuksessa sitten huonot pois…

  2. Miksi pitää hyväksyä ? Jos ensiharvennus tulee talvella ja moto hakkaan sen pimeässä niin varmaan osa latvavioista jää ottamatta ja taas hyviä tulee otettua. Ihmettelen kuinka hankalaa tuo raivaus voi joillekkin olla kun jotkin tekee sitä työkseen.

  3. Ammatti Raivooja

    No eipä näissä ollu latvavioituksia, ajoituksessa pitää olla tarkka. Voi olla, että ehkä 10ssä latvassa, että neulaset on toiselta puolelta hankautunut mutta mitä sitten? Sen takia ei kannata tehdä kolmea raivausta.

  4. Niin tuo on kun A.R. mainitsee yllä. Minulle tehtiin e-puuharvennus myös juuri oikeaan aikaan jolloin myös koivut otettiin ylispuina pois. Ikää kuviolla noin seitsemäntoistavuotta.
    Sitä ennen vain kevyt varhaisperkaus noin neljä-viisvuotisena jolloin poistin lähinnä kuusien huonoa laatua (hallavauriokorot sun muut). Silloin e-puuharvennuksen ajoitus kuusten suhteen oli aivan viimeinen hetki ennen kuin latvat olisivat riispaantuneet koivujen alimpiin oksiin. Kuusiin ei tarvinnut pidellä ollenkaan. Ja kasvu nyt kovaa ja metsä sulkeutuu kuusialoistaan verratonta vauhtia.

  5. woe halawattu..moto paenaa pimmeessä ensharvennuksella ja kuski joskus välillä vilikasoo etteen ohtalampun kansa jottei kone uppoo syvvään ojjaan ku valot näättää wua keolaan..latvoja ee nää missää….eikö nuissa konneissa nykyvää löyvy jo valoja…eipä ihme jos harvennuksilta löytyy pystystä …..keleesti jättiläesen ritsoja. ku katellaa wua tyvelle..melekee näättää jotta suspuut jätetää jotta otetaa se isoin poes jotta kerkii suaha kuutioeta tuurisa aekaa ja sitte päevällä jos aarinko paestaa nii häekäsöö ku ei ou virman puolesta polarisoetuja lasija…tuas tuijotettaa wua tyvelle..satteella ei onnistu ku tulloo roskija pyyhkijöehi alle….