Kommentit (11)

  1. Eikun leimikolle! Vain vene puuttuu.

    Kävin äsken kyläpuodissa ja pysähdyin hakkuualueen reunaan, jossa ”ajomies ei kiirehtinyt suotta”, kuten laulun sanatkin kertovat.

    No miksi? Tuo kuva kertoo tilanteen sielläkin. Ainakin 500 mottia on kuulemma puuta ”järven” takana.

    Sinne jäävät talvea odottamaan. Kyläpuodissa oli eräs isäntä lähdössä Taikkuihin. Oli juuri kyntänyt (kauraa) kaikki viljat ketoon, joten nyt kyllä joutaa.

    Kukas se aikoinaaan lauloikaan ”sada, sada aina vaan”

  2. Jäisköhän tuon rapakon takia ostaja talvea odottamaan?
    Kunnon metsätiehän tuossa näkyy olevan.
    Soraa vain lisää pintaan.

  3. suorittava porras

    Ei jääty. Lavetti vain kääntyi toiselta”rannalta” takaisin ja tiputti moton siihen . Tietysti vähän askarruttaa ajella kerran päivässä ureapöntölle ”järven”yli , kun tietää ,että tierakennelman alla on noin 7 meriä mutaa ja kuten näkyy, vedelle ei ole mitään reittiä alueelta pois. Ojatkin kasvavat sammalta tien tason yläpuolella .

  4. savo'ttamies

    Onkohan metsäkeskus suunnitellut tien entiseen lampeen, kun vedelle ei ole laskua.
    Lasku tullut maanomistajille.
    Kun Turuntiellä tuollainen lätäkkö, se oli tv-uutisten pääaihe monta päivää. Armeijakin, kuvien mukaan, oli hälytetty sinne apuun.

  5. Kelirikko makeimmillaan ja eikun harventamaan. Voihan ……..

  6. Mites tuolta autolla haetaan puut pois? Ei taida ennen talvea onnistua, jos ei muuta reittiä ole. Onko mitään järkeä mennä edes hakkaamaan?
    Toki korjuukohteita on varmasti aika vähän mihin ylipäätään pääsee ja jos kuituharvennusta niin säilyyhän ne nyt pakkasille.
    Toisaalta, jos tie muuten kestää tällä kelillä raskasta kalustoa niin kannattaisi mo:n laittaa tuokin kohta tiestä kuntoon.

  7. Eihän tuollaista tieksi voi edes sanoa. Jonkinlainen aukko metsässä. Nämä ovat juuri niitä joista lukijoiden kuvissakin jokin aika sitten kehuttiin kuinka edullisesti tehtiin ”tie”.

  8. Joskus kannattaisi jopa kaivukone hommata ojia parantamaan. Tuossa kohdassakin on varmaan ollut ojat, joilla tie on pysynyt kunnossa, mutta ne ovat vuosikymmenten aikaan hävinneet.
    Ehkä ostohenkilö ei ole ollut ajan tasalla.
    Meneehän tuohon muutama kuorma sepeliä, ennenkuin se sillä keinolla alkaa olla kantava.

  9. Alavimpaan kohtaan 315mm:n rumpuputki ja sen päälle vähintään puoli metriä karkeaa mursketta ja sillä alkaa olla tien elkeet, mutta vain siinä kohtaa. Tie pitää tehdä ja piste.

  10. tamperelainen

    Korjautimme 10v Metsäkeskuksen johdolla metsätien,ensinnäkin suunnittelukustannukset lähes 40% ! Tuon kuvan kaltaisessa notkelmassa MK kielsi kaivamasta laskuojaa Natura-alueen puolelle ja notko on tulvinut sitten vuosittain.Viherkommunistien pokkuroiminen meni tuossakin täysin överiksi.
    Onkohan kuvan tie niitä MK: n rahastuskohteita ?

  11. Metsäkeskuksen perimät suunnittelu – ja työnjohtokustannukset on maksettu ainakin aikaisemmin valtion varoista, eikä ne ole ollet nostamassa kustannuksia muuten, kuin sillä, että on moni homma tehty kalliimman jälkeen.
    Kyllä tuollaisen ”järven” ulitys onnistuu ilman ojiakin, kun vaan kiviainesta kasataan tien runkoon tarpeeksi paksulti.
    Hintavaahan se on, mutta jos se on ainoa konsti, niin ”Dumpperit liikkeelle”!

Puukauppa Puukauppa

Kuvat