Kommentit (6)

  1. 1200 kuusentainta lähti liikenteeseen focuksella.

  2. Hyvin näyttää kulkevan.

    Itselläni Passatissa kuten aikaisemmissakin autoissa on ollut vetokoukku ja sillä on tullut vedettyä venetraileria ja jopa peräkärriä. Siihen peräkärriin menee yleensä bensat, valjaat, 3 raivaussahaa (kajuutassa 3 ukkoa) ja monen moista. Farmarin peräkontti täynnä saappaita, reppuja ja muita tarvikkeita.

    Peräkärriin (3m pitkä) olen laudasta rakentanut lisälaidat klapien kuljetusta varten. Noista lisälaidat on suunniteltu niin että taimille niistä saa kaksikerroksisen lavan ja sinne tumpataan parhaimmillaan ja pahimmillaan 8 000 tainta. Joka kolmas vuosi tuota viritystä in tarvittu.

    Vetokoukku maksaa jälkiasennuksena n. 300 €. Kärrejä saa viidellä sadalla. Ne ovat käytännössä ikuisia sinkityn rakenteensa ansiosta. Ainakin omani on kulkenut jo 20 vuotta muutamalla renkaan vaihdolla.

    Nämä virityksni siksi että palstalle on pitkä matka. Jos taimien tarve lähempänä niin miksei niitä sitten voisi kuvan tapaan kuljettakin.

  3. Gla

    Peräkärry minullakin on ahkerassa käytössä. Toki kohtalainen määrä taimia menee sisällekin, mutta kärryyn vielä enemmän. Jos takapenkkiä ei viitsi kaataa (turvaistuimet takana), raivurin kuljetuksessa olen todennut parhaaksi tavaksi laittaa se kartanlukijan puolelle moottori jalkatilaan ja putki etupenkkien välistä taaksepäin. Paketti kiinni turvavyöllä ja liinalla, joten pysyy varmasti paremmin paikalla kuin kaadetun takapenkin paikalla oleva sitomaton kuorma. Polttopuun kuljetuksessa vaan kantavuus loppuu jarruttomasta kesken hetkessä. Ei siis kannata lisälaitoja sellaiseen laittaa. Jarrullisen kärryn hinnat saakin kertoa piillä jarruttomaan verrattuna, joten kun yksi kärry jo on, en sitä jarrulliseen viitsi vaihtaa.

  4. Terhakkaan näköisiä taimia!

  5. Ammatti Raivooja

    Koukkuja ei taida saada ku joihinkin vanhoihin rouskuihin 300eurolla missä sähköt voi virittää ryöstöillä takavaloista. Nykyaikaiset autot vaatii omat sähkösarjat mitkä kytketään kojelaudan taakse ja jotta ajotietokone ei mene sekaisin. Voi kertoa melkein piillä.

  6. Silloin jos taimet ovat suojamyrkyillä käsiteltyjä, en kyllä ottaisi niitä auton sisätiloihin.