Kommentit (6)

  1. Tuollainen tie on hyvä ja halpa. Tien kohdalta kannot ja pintakivet pois, ojamaat nurinpäin kaivettuina toiselta puolelta ja tarvittaessa molemmin puolin.Tasoitus kuivilla paikoilla heti, kosteilla kohdilla muutaman päivän kuivatus ja tasaus. Tie on valmis välittömästi henkilöautliikenteelle.

    Jos on lähellä sora tai hiekkamaita voi päälle ajaa kerroksen, joka yhdessä alusmaan kanssa tiivistyy pinnaksi.

    Tällainen tie kesti hyvin täysperävanullisen rekkaliikenteen kuivana aikana kesällä ja tietysti talvella.

    Miksi pitäisi tehdä tie normien mukaisena metsäautotienä kun halvempikin ratkaisu riittää?

    Tätä olen ihmetellyt kun muutaman kilometrin pituiset omat tieni, ovat toimineet niin hyvin!

  2. juuei. Saattaa mieli muuttua kun mökkiläiset keksii venepaikan toisesta päästä liikennemäärä 10ja100kertaistuu käyttömaksu oikeuttaa jatkuvaan rumbaan

  3. Kaituri

    Aukustin toimipiteet on aika pitkälle toteutettu sanasta sanaan.

    Todennäköisesti kalliomursketta ajatetaan tien pintaan kun kohtuullisen matkan päässä on louhos.

    Palstan läpi kulkee noin kilometrin mitalta tietä josta noin. 600 metriä on paranneltu raskaampaa kalustoa kestäväksi.

    Toista tietä tasoiteltiin saman verran, että jatkossa henkilöautolla pääsee paremmin metsätöihin ja jatkossa olisi suunnitelmissa kohentaa myös sen kantavuutta.

  4. Kaituri

    Lisään kuvan lopputuloksesta kun tie on saanut loppusilauksen.

    Kelien kuivumista odotellessa.

    Onneksi työt saatiin tehtyä kutakuinkin kuivalla jaksolla.

  5. Suunnittelimme poikani kanssa kiireesti tien paikan, sillä palstalle, tiettömän taipaleen taakse, oli tulossa muokkauskone entisen omistajan tekemälle aukolle. Suunnittelimme tien kulkemaan kuivia maita pitkin ja märät paikat ylitettiin kapeimmista paikoista. Kiireesti kadettiin puusto pois ja tien suunta oil löytynyt.

    Kaytimme hyväksi myöskin ojitussuunnitelmissa olevia kuivan maan ja rämeen rajalla olevia ojalinjoja Muokkauskone työnteli kulkiessaan kulku-uran. Tietä tehtiin sitten ojankaivuun yhteydessä.

    Ojan hinta oli silloin 1 mk metriltä. Joten tienteko oli halpaa.

  6. Kaituri

    Urakoitsija oi tehnyt juuri niin hyvää jälkeä kuin ajattelinkin.

    Toisella metsätien osuudella oli kyllä märkiä kohtia, joten jatkossa kun suunnitelmallinen korjuu etenee niin tietä kunnostetaan sitä mukaa.

    Uskoisin 5-6t€ kieppeille kustannuksien menevän kaikkinensa kun tien saavuttanut valmiin muodon. Tien piirissä on arviolta n. 50 ha metsää eri kasvuvaiheissa, oikeastaan taimikoita ei ole kuin hehtaarin luokkaa.