Kommentit (9)

  1. Leevi Sytky

    Uuden tien ”testaus”.

  2. Tässä samassa kohtaa olin noin kuukausi sitten traktorin kanssa pohjasta kiinni. Sattui olemaan tuossa kivenheiton päässä pieni mätästys työmaa ja pyysin kaivinkonekuskia tasoittelemaan vanhaa ajouraa ja täytteleen pehmeämpiä paikkoja. Kyllä kannatti. Tästä on iloa pitkäksi aikaa eikä tarvii kaivaa konetta suosta. Hymyssä oli pitelemistä kun saavuin katsomaan paikalle että miltäköhän vanha ura näyttää kaivurin jäljiltä.

  3. Tuossahan pääsee talvella melkein kuorma-autollakin, jos vaan on sopiva kääntöpaikka

  4. Yksinkertaisilla päätöksillä saa tehtyä hyviä ratkaisuja vuosikymmeniksi.

  5. tamperelainen

    Senverran hienojakoista maata,että kelirikkoaikana ajot stoppiin tai menee raiteille

  6. Täysi taloudellinen hyöty metsätiestä tulee luonnollisesti vain kesäajokelpoisuudesta puurekkalla.
    Karkean murskeen hinta tosin vaihtelee paikkakunnittain paljonkin.

  7. Hyvä sijoitus. Aina voi tietä kohentaa tarpeen mukaan. Pahimpia paikkoja voi vaikka kohennelleet seuraavalla kaivurin käynnillä kun saa tiestä kokemuksia.

  8. ”Täysi taloudellinen hyöty metsätiestä tulee luonnollisesti vain kesäajokelpoisuudesta puurekkalla”

    Takkapuun tekstiä lainaten, miten kuvan tilanteesta lähtisitte rakentamaan kesätietä, joka kestäisi pölliauton kulkea poislukien kelirikkoaika?

  9. Hieman lanalla tien runkoa pullukaksi, suodatinkangas ja sen päälle kantava kerros kiviainesta taikka jopa mursketta.