Kommentit (10)

  1. Metsäkupsa

    Komea tie,ilmeisesti kääntölenkki kuvaajan jalkojen alla.On kaivuri vielä työmaala ja osa kivistä hautaamatta,vai onko oikealle jätetty malliksi näytille ,ettei kivetöntä maata ollut.

  2. Miksi kivet haudataan ?

  3. MIISU4F

    Tuollaisia louhikkokasoja täälläkin päin. Miksi pitäisi haudata? Itse asiassa luulisi olevan hyötyä. Tuollaisiin tulee kyitä tai pikkupetojen temmellyspaikkoja. Myyräntuholaisten pesiä =D

  4. Jotkut vaatii kivien hautaamista. Kai ne on lähinnä kosmeettinen haitta, eli tehyn näköstä haudattuna. Eräs kaivinkonekuski, jolla on näkemystä mettäpuolellekin, kertoi niistä olevan haittaa puunkorjuulle.

  5. Kuvauskohdalla on vain välikääntöpaikka, tie jatkuu eteenpäin joka näkyy toisessa kuvassa. Siinä sitten on Y-kääntöpaikka jossa myös saa rekka kääntää ympäri.
    Kaivuri vielä loiventi vastapenkkaa että pääsee tarvittaessa traktorilla ja muilla koneilla paaremmin mettäuralle.
    Tien pituus n.500m ja mursketta meni vajaa 300tn, josta kääntöpaikat vei myös hyvän osan.

  6. metsä-masa

    Vaikuttaa oikealta kesätieltä, murske vahvuus 10 – 15 cn reunasta reunaan, kuvan tie on nähtävästi lanattu ennen pintakerroksen ajoa, joten pintakerros on saanut tasaisen kulutuskerroksen.

  7. Silloin kun tien runko nostetaan kunnolla ylös ympäröivästä maastosta, syntyy niin paljon kaivantoja, että kiville yleensä löytyy luontaiset hautapaikat. Meilläpäin on pyritty tällä tavalla upottamaan kivet ja saamaan paremmat olosuhteen puun varastoinnille. Samalla myös tienlaitojen myöhempi hoito helpottuu huomattavasti.

  8. Juuri näin. Juttellin tuossa yhden kaivuriurkoitsijan kanssa ja hän juuri kritsoi sitä että kiviä ei haudata ojien pohjille. Slletä saataisiin maata niin paljon että tienrunko nousi selvästi ylöspäin. Onhan tuo kuvan rakentamistapa kustannustehokkaampi ja vähätöisempi joten se siitä urakkakilpailusta.

  9. Voihan maasto olla niin kivikkoinen pirunpelto ettei hautaaminen kunnolla onnistu.

  10. pihkatappi

    Ainakin Pohjois-Päijänteen maastoissa 140 metrin korkeudella merenpinnasta on usein hyvin kivistä ja metsäautotien varret ovat sitten kivikasoja. Kun ison kiven alla on toinen iso kivi, on mahdotonta haudata kiviä.