Metsäyhtiö UPM on käynnistänyt vaneriliiketoimintaansa (UPM Plywood) koskevan strategisen arvioinnin. Arvioinnissa on useita eri vaihtoehtoja – muun muassa liiketoiminnan irrottaminen UPM:stä myymällä, osittaisjakautumisella tai pörssilistautumalla.
Arvioinnin tavoitteena on tunnistaa paras mahdollinen suunta vaneriliiketoiminnalle sekä edistää arvonluontia UPM:n osakkeenomistajille. Arviointi valmistuu ensi vuoden loppuun mennessä.
”UPM on kasvanut materiaaliratkaisujen yhtiöksi, jolla on laaja portfolio houkuttelevia liiketoiminta-alueita. Arvioimme jatkuvasti mahdollisuuksia liiketoimintojen täyden arvonluontipotentiaalin varmistamiseksi. Päätös käynnistää UPM Plywoodin strateginen arviointi on osa sitoutumistamme jokaisen liiketoiminta-alueen pitkän aikavälin menestykseen”, sanoo UPM:n toimitusjohtaja Massimo Reynaudo tiedotteessa.
UPM:n vaneriliiketoiminnan liikevaihto oli viime vuonna 430 miljoonaa euroa, sen palveluksessa on noin 1 600 henkilöä. UPM:llä on Suomessa neljä vaneritehdasta sekä yksi viilutehdas ja Virossa yksi vaneritehdas.
Lisää aiheesta: Suomi on ykkönen laatuvanerissa, koivun puute kiusaa tekijöitä
Jos ajankohtaiset metsäasiat kiinnostavat, tilaa Metsälehti tästä.
Kommentit
Ei vielä kommentteja.
Haluatko kommentoida artikkelia? Voidaksesi kommentoida artikkelia sinun tulee kirjautua sisään.
Kirjaudu sisään