UPM puntaroi vaneribisneksen tulevaisuutta, tarjolla useita vaihtoehtoja

Strateginen arviointi valmistuu vuoden 2026 loppuun mennessä.

Metsäyhtiö UPM on käynnistänyt vaneriliiketoimintaansa (UPM Plywood) koskevan strategisen arvioinnin.  Arvioinnissa on useita eri vaihtoehtoja – muun muassa liiketoiminnan irrottaminen UPM:stä myymällä, osittaisjakautumisella tai pörssilistautumalla.

Arvioinnin tavoitteena on tunnistaa paras mahdollinen suunta vaneriliiketoiminnalle sekä edistää arvonluontia UPM:n osakkeenomistajille. Arviointi valmistuu ensi vuoden loppuun mennessä.

”UPM on kasvanut materiaaliratkaisujen yhtiöksi, jolla on laaja portfolio houkuttelevia liiketoiminta-alueita. Arvioimme jatkuvasti mahdollisuuksia liiketoimintojen täyden arvonluontipotentiaalin varmistamiseksi. Päätös käynnistää UPM Plywoodin strateginen arviointi on osa sitoutumistamme jokaisen liiketoiminta-alueen pitkän aikavälin menestykseen”, sanoo UPM:n toimitusjohtaja Massimo Reynaudo tiedotteessa.

UPM:n vaneriliiketoiminnan liikevaihto oli viime vuonna 430 miljoonaa euroa, sen palveluksessa on noin 1 600 henkilöä. UPM:llä on Suomessa neljä vaneritehdasta sekä yksi viilutehdas ja Virossa yksi vaneritehdas.

Lisää aiheesta: Suomi on ykkönen laatuvanerissa, koivun puute kiusaa tekijöitä

Kommentit

Ei vielä kommentteja.

Puukauppa Puukauppa

Blogit ja Kolumnit