Keskustelut Tekniikka 339xp

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 42)
  • 339xp

    Tuli tuollainen löytö ostettua. Onko muilla palstalaisilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse en ole vielä päässyt tosi toimiin sahalla mutta vaikuttaa oikein pätevältä sahalta. Tässä on kyllä potentiaalia haastamaan 201:nen. Kierrokset ottaa rivakasta ja nätisti menee 20cm puuhun.

  • Jätkä

    Kuunnellaan…. Onko sinulla 201 ?

    arto arto

    Vanha malli öljypumppu oli ongelma. Meni aina lohkot vaihtoon.

    husku550xp

    On minulla 201 myös 193 löytyy. Toivotaan että öljypumppu vika ei ole kovin yleinen. Sahassa lukee kyljessä että new edition. Tiedä vaikka olisi joku paranneltu malli josta on saatu viat poistumaan. Olihan myös ensimmäisissä 201:sissä jotain ongelmaa m-tronicin kanssa mutta näihin uusimpiin ovat saaneet toimimaan.

    Tolopainen

    Tronic toimii kunnolla vasta 2017 mallissa vanhemilla ei tee juuri mitään. Nyt vasta tehoja on enemmän kuin vanhassa Ms200:ssa.

    husku550xp

    Itsellä on juurikin tuo 2017 malli. Paras saha millä ikinä olen sahaillut. Joskus saha tekee semmosta että jää kierrokset huutamaan. Ei ole kalibrointi poistanut ongelmaa.

    Jätkä

    Minun henkilökohtainen mielipiteeni 399:stä on, että en ostaisi. Muutama sellaisen ostanut on tullut ja pyytänyt väätää niin, että kiihtyisi ja kiertäisi kunnolla. Kokeiltu on, paras vaihtoi kolmen päivän ikäisen 399:n 550:seen. Eikä ole katunut.

    Keljuttaa, kun sahoja on sen verran, että ei niistä loppua tule minun toimin. Ei ole oikein syytä mennä ostamaan 201 -Mallia. Nyyh…

    Olen nyt vuoden aikana lahjoittanut neljä hyvää ammattisahaa sukulaisille ja tuttaville. Vielä on jäljellä…

    Annonlaita

    Pihapuuhommissa oli husqin 339xp aikoinaan, kiipeilysahana, sulalla maalla ihan ok, talvelle piti rakennella lämmönjohdatuksia kaasarille!

    Annonlaita

    Vieläkö jätkällä 254xp? Muistat varmaan mallin?

    Jätkä

    Valitettavasti ei ole. Se oli ihana saha. Maailman paras aikoinaan. Sellaisen nuo hirrenvestäjäoppilaat pilasivat lähes aina, kun saivat käsiinsä, jos se oli tukintekoa varten säädetty. Kyllä oli makia, samoin jo 154!

    Minulla on nyt kolme oikeaa sahaa. Yhdelläkin pärjäisin. Kaksi pikku-Tilhiä ja yksi vähän isompi Husku. Kohta tulee vävypoika ja ehkä kaksi juuri armeijasta päässyttä korstoa  tekemään savottaa. minä ajelen vain traktorilla ja pyöritän klapikonetta ja isoista – yli 20 senttisistä tehdään halkoja halontekokoneella, sillä menee vaikka kuinka iso pölli halki.

    Kalle Kehveli

    Kummankin omistaneena, itse pidin huskun 339:sta. Mielestäni siinä oli parempi ergonomia kuin tiilin 200:ssa. Tehoissa en huomannut eroja.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 42)