Keskustelut Metsänhoito Bussilla metsätöihin

  • Tämä aihe sisältää 27 vastausta, 13 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 10 vuotta sitten pvma toimesta.
Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 27)
  • Bussilla metsätöihin

    Hinnoittelumuutoksilla on potentiaalia vähentää henkilöautoilua jopa viidenneksellä, kertoo valtioneuvoston liikennepoliittinen selonteko.
    Eduskunnalle toimitettu, vuoteen 2022 ulottuva liikennepoliittinen selonteko ennustaa lähivuosille rajuja, erityisesti henkilöautoiluun liittyviä hinnankorotuksia.

    ”Linjauksissa esitettyjen liikenteen maksu- ja verokäytäntöjen muutosten keskeisenä tavoitteena on vähentää liikenteen aiheuttamien kasvihuonekaasupäästöjen määrää.

    Selonteko pitää sisällään lukuisia ehdotuksia autoliikenteen rajoittamisesta ja ohjaamisesta. Henkilöautoista aiotaan ylipäätään siirtyä ”kestävämpiin kulkumuotoihin” ja esimerkiksi ”pyöräily ja kävely on tehtävä liikenteen ja maankäytön suunnittelulla nopeammaksi kuin autoilu”.

    Lisää autoväyliä ei haluta rakentaa, sillä ne lisäävät selonteon mukaan henkilöautoliikennettä, joka aiheuttaa ruuhkia ja päästöjä.

    Selonteko kuitenkin myöntää, että ”erityisesti kaupunkien reunavyöhykkeellä on haasteellista saavuttaa henkilöautoon nähden kilpailukykyinen joukkoliikenteen palvelutaso”.
    IS

  • Metsäkupsa

    Koululaiskuljetuksia bussila ja pikavuoro 5-tiellä kulkee,ei reitit ja aikataulut sovi metsätyömatkoihin.Omalla autolla kuoppia kierrellen kuljettava.

    tamperelainen

    Suunnitellaan kumipyörät telakalle?

    Toivottavasti seuraavissa vaaleissa saadaan järkevämpi hallitus,nyt alkaa olla mitta täysi .Katainen oli pääministerinä heikko,tuommoiset Ville Niinistön joukot johti käytännössä maata,asioiden valmistelua

    Jos nuo puuntakusen artikkelin visiot toteutuu ,niin maaseutuväelläkin on perusteltu syy kokoontua Helsinkiin luokkaretkelle

    Kysyn puuntakuselta,että onko tämä selonteko nähtävissä netissä(en löytänyt) vai onko kyseessä sisipiirin tiedon vuotaminen

    Panu

    Omituista höpinää. Vuonna 2022 autot kulkevat sähköllä. Huomio tulee siis kiinnittää sähköntuotannon päästöihin niinkuin tietysti jo tehdäänkin. Kieltäkää vaikka se kivihiili kokonaan jos jotain oikeasti haluatte tehdä. Jostain syystä aina hyökätään autoilijoiden kimppuun.

    Niko

    Voisi tässä kysyä senkin, että miten tämä liittyy Metsälehden keskustelupalstalle? Miettikää sitä!

    Se että otsikossa on ”metsätyö” ei ihan vielä riitä. Sen alle voidaan laittaa niin porno, helikopterit ja maidon kaksihintajärjestelmä.

    Kohkaisitte näistä edes tuolla ”muuta metsästä”. Tämä ei liity metsänhoitoon.

    Moderaattori herätys!

    tamperelainen

    Sanoisin Nikolle että tämmöinen pieni palsta alkaa näivettyä,jos ei yhtään sallita yli aisan potkimista,elämässä kun on muutakin kuin puupölkyt.

    Puun takaa

    Tahtoo täällä palstalla joskus olla sitä vanhaa käytäntöä, että sanansaattaja ammutaan.
    Nikokin voisi joskus itse parantaa palstan tasoa tekemällä hyviä keskustelunavauksia.
    Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee!

    Ammatti Raivooja

    No mua ainakin kiinnostaa autoilu koska se on aika tärkeä osa metsätyöpäivää.

    Gla

    Panu: ”Vuonna 2022 autot kulkevat sähköllä.”

    Suomessa autojen keski-ikä on yli 10 vuotta ja romutusikä liki 20 vuotta. Tällä hetkellä sähköautojen markkinaosuus on olematon. Vuonna 2022, noin 8 vuoden kuluttua siis, tänä vuonna ostamasi polttomoottorilla varustettu auto ei ole edes keski-ikäinen. Ei edes Helsingissä. Näin ollen vuonna 2022 liikenteessä ylivoimaisesti suurin osa on periaatteessa ihan samanlaisia autoja kuin nytkin. Aivan kuten vuosimallin 2006 autotkin ovat. Kulutukset ovat nykyään hiukan alemmat kuin 2006, mutta käytännössä ilmoitettujen normikulutusten alenemisesta 2/3 perustuu mittaustavan porsaanreikien hyödyntämiseen ja 1/3 tekniseen kehitykseen.

    Liikennepoliittinen selonteko tarjoaa hyvät asetelmat kevään vaalikeskusteluille. Tavoite on hyvä, autoliikenteen määrä itsessään ei tuo hyvinvointia. Olennaista on toteutustapa. Siksi ei ole samantekevää, päättääkö tulevaisuudessa ohjelman toteutuksesta vihreät ja vasemmisto vai joku muu. Näissä asioissa tuntuu päättäjiltä unohtuvan kokonaan se, että Suomessa merkittävä osa teollisesta tuotannosta sekä raaka-aineiden ja energiantuotanto lähes kokonaan sijaitsee kehä III:n ja muiden suurten kaupunkien ulkopuolella. Niiden osuus Suomen bkt:sta on merkittävä, joten näiden alojen toimintaedellytyksistä täytyy pitää huolta. Se, että suurissa kaupungeissa asuvien tekemistä matkoista valtaosa liittyy muuhun kuin ansiotyöhön tai opiskeluun, ei anna aihetta romuttaa Suomen taloutta näköalattomilla päätöksillä.

    Gla

    Selonteosta poimittua: ”Selonteon valmistelua ohjasi hallituksen liikenne- ja viestintäpoliittinen ministerityöryhmä liikenneministeri Merja Kyllösen johdolla.”

    Sama kaveri siis, joka puolusti kallista ja epäoikeudenmukaista, kansanvälisen teknologiateollisuuden lobbaamaa gps-valvontaa jopa siinä määrin, että haukkui järjestelmän heikkouksien arvostelijat unohtaen, että hallitusohjelmaan oli kirjattu ainoastaan tarve selvittää gps-pohjaisen verotuksen käyttöä. Tarkoitus ei ollut ajaa verotusta kilometriveroon perustuvaksi.

    Näin meillä toimii vasemmistovetoinen, urbanisoitunut politiikka, jossa näkemykset perustuvat taksilla ajeluun ja muihin veronmaksajien kustantamiin matkoihin. Ei ole Merjaa näkynyt polkupyörän selässä.

    Panu

    @Gla samaa mieltä, tuo oli kärjistys. Tarkennan: vuonna 2022 suurin osa myytävistä uusista autoista kulkee sähköllä. Sähkössä on siis tulevaisuus ja suunnitelmat pitäisi tehdä sen mukaan. Toki GPS-valvontaan perustuvaa km-maksua ehdottava työryhmä on tämän tajunnut. Muuta syytähän km-maksulle ei ole kuin sähköautot.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 27)