Keskustelut Tekniikka Dimex metsuri sade avohaalari 860

Esillä 4 vastausta, 11 - 14 (kaikkiaan 14)
  • appo

    Metsään ”joutuu” menemään silloin kun pääsee – tai sitten jättää se hoitamatta…

    Niin, ilmeisesti Dimexien hengittävyys saattaa olla mainospuhetta – siis vaate kunnon sadekelille…

    Oliskohan Sthilin raivaushousu (FS3 Protect) toimivampi vaihtelevalle kelille?

    Onko niistä kokemuksia?

    ”Raivaushousut kolmella toiminnolla: välitön suoja, kulutuksen- sekä vedenkestävät. Erittäin hyvin hengittävät.”

    http://www.elfving.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=elfving_flypage.tpl&product_id=5420&category_id=394&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=124

    RIR

    Hei !

    Hyvät ovat käytössä olleet. Suosittelen sade säälle.

    Ainoa vika on, että kun sade lakkaa, niin kastuu hikoilun vuoksi sisältä päin.

    ”Tuhnu” päivinä eli päivinä, kun sataa on poutaa ja taas sataa. Olen käyttänyt pelkästään alusasun päällä Erätukun North Ice kalvohousuja. Nämä ovat toimineet yllättävän hyvin ja ovat pitäneet kosteuden ja myös hengittävät hieman.

    Sade päivien puserona olen käyttänyt Stihl:n Raintec sarjan puseroa. Se on ollut todella hyvä ja hintansa väärti, mutta ei sekään poudalla ja lämpöisellä kelillä hengitä tarpeeksi. Eli repussa on ollut tarvittaessa kaksi eri puseroa käytettäväksi sään ja kelin mukaisesti. Stihl:n kyseisen sarjan housuja en ole kokeillut, joten niiden hengittävyydestä ei ole kokemuksia.

    Odotan myös muiden käyttö kommentteja kalvovaatteista / käyttämistään sadevaatteista.

    Aina ei voi keliä valita. Valitettavasti.

    Puuhastelija

    Käytän itse Varustelekasta ostamiani saksan armeijan kalvosadepukuja. Vielä ei ole hajonnut ja pitää jotenkin vettäkin. On lisäksi helppo pukea päälle ja hinta oli 49 euroa.

    appo

    Aikaisempina vuosina olen käyttänyt Marketista ostamaani IcePeak sadeasua – sellainen ohkanen ja vuorellinen. Ei tyköistuva vaan väljä. Hintaluokka housut n.40 €, ja asu tuplasti. Ehkäpä aika vastaava kuin tuo erätukun kalvopuku.

    Piti useamman tunnin sadetta hyvin ja pystyi pitämään ainakin housuja vaikka ei satanutkaan (viileällä kelillä).

    On vaan mennyt jo huousut jo ihan riekaleiksi, enkä kaupasta löytänyt enää samanlaisia.

    Lahkeiden suiden kestävyys oli vaikea kohta – vaikka teipillä pyöritti lahkeen tiukasti kengän varren ympäri – jossakin vaiheessa teippi irtosi ja sitten risut/pitkät kannot meni saappaan ja lahkeen väliin…

Esillä 4 vastausta, 11 - 14 (kaikkiaan 14)