Keskustelut Tekniikka Dolmar 420 – ensiharvennukselle?

Esillä 6 vastausta, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Dolmar 420 – ensiharvennukselle?

    Kävin ottamassa kylmät tyyypit Dolmar 420.Saha vaikuttaa leveältä,paino siedettävä,tehoa luvataan 2,2KWh.Onko hyvä peli ensiharvennukselle?Lähinnä mietin kiihtyvyyttä.Tänään oli kaverina Stihl 024( n 25v ikää),kevyehkö metallikuorinen,mutta vaste kaasuun oli kyllä pahasti viiveellinen.Dolmarin hinta 400€

  • Petri Petri

    Mulla on vanhempi versio 420C. Siinä tehoa on hieman vähemmän, 2.0 kW.

    Erittäin helppo käynnistää. Luotettava. Suhteellisen kevyt. Metallirunko. Halpa ketjukoko, .325 1.3mm. Laipan kestävyys erittäin hyvä.

    Tehoa joskus voisi olla enemmän. Huomasin kun olen pätkinyt isompia haapoja & koivuja polttopuupituuteen. Sen takia tämä saha ei voi olla ainakaan mulle se ainoa.

    Maahantuojalla hyvä huolto Vantaalla. Osia löytyy kohtalaisesti myös K-Maatalous- kaupoista.

    korpikuusi

    Käy kokeilemassa HVA 543XP(G).

    tamperelainen tamperelainen

    Jätin ostamatta.Dolmar 420 on kyllä laadukas ja tehoakin samat kuin stilissä 241:ssä.Omakohtaiseksi ongelmaksi tuli Dolmarin painonjakauma ja käsiteltävyys karsinnassa.Saha vaikuttaa leveältä ja etukahva on laajakaarinen,vas käsi joutuu tekemään laajaa liikerataa

    Iron Man Iron Man

    Shindaiwa 452.Siinä voisi olla käypä peli mansen muskelimiehelle.

    tamperelainen tamperelainen

    Shindaiwa 452 vaikuttaa hyvältä,kevytkin ja kestävä,ainakin 488 oli.Eniten arveluttaa ,ettei Pirkanmaalla taida olla merkkihuoltoa,ainahan sitä jotakin osaa tai takuukorjausta saattaa tarvita.Vilkuilen Stihl 241 ja Huski 243

    Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

    Kerran kun on päässyt lämpökahvojen makuun niin nykyään ei suostu ottamaan mitään vehjettä ilman. On sitä kahvalämmitysnappia tullu joskus hamuiltua istutusputkestakin.

Esillä 6 vastausta, 1 - 6 (kaikkiaan 6)