Keskustelut Metsänomistus Etämo:ien vuosikokous Kajaanissa 18.3.20017

Esillä 9 vastausta, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Etämo:ien vuosikokous Kajaanissa 18.3.20017

    Tervetuloa Etämetsänomistajien kokoukseen Kajaaniin lauantaina!

    Onko ja tunnustautuuko kukaan palstalla kuuluvansa joukkoon?Liitto tarjoaa lounaskeiton ja Metsä Group päivällisen!

  • pikkutukki

    Pitkä kokous tarjoilusta päätellen (lounas ja päivällinen). Piti ihan qooqlata ja katsoa ettei ole 1.4:ttä . Tosiaankin ennestään tuntematon poppoo !

    harrastelija harrastelija

    Kajaanin seudun metsänomistajat kuuluu valtakunnalliseen yhdistykseen. Pidimme tuossa vähän juhlallisemman 25-vuotiskokouksen. Ehkä tuo neljännes vuosisata on vaikuttanut siihen, että valtakunnallinen kokous on täällä. Olin muutaman vuoden pj, mutta sain viran siirretyksi nuoremmille.

    Olen ymmärtänyt, että Helsingin seudulla ja Keski-Suomessa yhdistykset  on nosteessa.

    reservuaari-indeksi reservuaari-indeksi

    Kerropas Harrastelija noista yhteisöistä kun olet perillä. Tavoitteet ja tulokset lähinnä kiinnostais?

    Itselleni esim. pääkaupunkiseudun (etä) metsänomistajat on näyttänyt lähinnä varhaiseläkeläisten ”keskustelukerholta”. Tosin en lainkaan tunne ko. toimintaa eli tämä on vaan mielikuva joka on muodostunut muutaman lehtijutun luettuani.

    Kerran vuodessa näkee jutun missä ko. kerhot ovayt saaneet hankittua asiantuntijan esim. veroiltaan. Kaffetta ja pullaa!

    Minulle kynnys osallitumisen on noussut näköjään liian korkeaksi. Samat asiantuntijalausunnot löytyy videoina verottajan, yritysten jne. toimijoiden sivuilta. Netissä (myös oikeaa) tietoa muista aihepiireistä lähes rajattomasti jne. Tavallinen mo löytää perusasioihin (istutus, raivaus, lannoitus…) tarvittavan tiedon lukuisista kirjoista, ilmaisoppaista ja tutkimuksista.

     

    Rane2

    Reservuari  kuuluu näihin ”seppä lähes syntyissään” metsänomistajiin josta tulee huippuosaaja kun katsoo youtube-videon.Me muut käytämme koko elämän oppimiseen ja siihen kuuluu yhtenä osana kokemusten jakaminen toisten metsänomistajien kanssa.Voi nimittäin olla että se ääliö-naapuri on kuitenkin hoksannut tehdä jonkun asian fiksummin kuin itse.

    harrastelija harrastelija

    ”reservuaari-indeksille” Kerholuenteihan tämä porukka on ja tavoitteena on laajasti ottaen tutustua vapaamuotoisesti metsäalaan. Kerholaiset on otettu vastaan vierailulle niin metsäteollisuuden laitoksiin kuin metsäkoneyrityksiin ja osallistumme Metsäkeskuksen ja Mhy:n järjestämiin tilaisuuksiin.

    Jäsenistö on metsänomistajia muutamasta ha:sta yli tuhannen ha:in ja siviiliammatiltaan varsin moninainen. Mensan jäsen ei tarvitse olla, mutta poiskaan ei potkita, jos on.

     

    Timppa

    Liitypä reservuaari Pääkaupunkiseudun metsänomistajiin.  On tarjolla monenlaista tietoa ja retkiä.  Toki ei kenestäkään tule näilläkään opeilla vielä ammattilaista, mutta täsmätietoa saa.

    Visakallo Visakallo

    Näissä metsäasioissakin pätee se vanha totuus, että viisas oppii tyhmältä enemmän kuin tyhmä viisaalta. Toki, voihan joku olla jo niin viisas, ettei päähän uutta tietoa enää mahdu.

    Anton Chigurh Anton Chigurh

    Lyödään vetoa, että ei liity (reservuaari-indeksi). Eikä uskaltaudu muutenkaan näytille.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Niinkuin kaikki muutkin yhteisöt tämäkin on ja tulee olemaan toimijoidensa näköinen.

    Etelä-Pohjanmaalla yhdistys on perustettu myös juuri. Nimi on Etelä-Pohjanmaan Mettälliset. Halutiin välttää tuota etä metsänomistajat nimeä, että kaikki tuntisivat omakseen.

    Olin mukana valmistelevassa kokouksessa, mutta perustavaan kokoukseen en nyt sitten lähtenyt. Liittyminen pitäisi tässä piakkoin hoitaa.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

Esillä 9 vastausta, 1 - 9 (kaikkiaan 9)