Keskustelut Metsänomistus Hirvi on vaarallinen otus

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 61)
  • Hirvi on vaarallinen otus

    Kolme kuollut hirvikolareissa parin päivän sisällä!
    Johan on kumma ettei noita kantturoita saada vähennettyä. Samoin poroja. Ovat keinoruokinnan varassa, koska laitumet ehtyvät.

    Suurpetoja pelätään maha vetelänä, vaikka ne ovat ihmiselle vaarattomia. Omituinen on ihminen, vai mitä?

  • 6 m3 6 m3

    Ehkapa pig’upin kuljettaja voisi vastata Glan kysymykseen? Hanellahan on kokemuspohjaa asiasta.

    abietis

    Ajettaessa elokuusta lumiin sateisessa kelissä illalla tai yöllä mikään nopeus(rajoitus). ole riittävän pieni.
    Hirvi tulee pimeydestä ja pikajunan nopeudella.
    Ainoa keino välttyä syksyiselta hirvikolarilta on olla ajamatta pimeässä.

    Valoisana aikana on mahdiollista ennakoida, muttei aina.
    Kesäyössä olen monet kerrat nähnyt hirvet ruokailemassa pientareilla ja ojissa Silloin sitä osaa varoa.

    Ajettaessa matkaa on vaikea pitää suurinta vireytä yllä. Hirvivaroitusmerkkejä on joillain alueilla tämän tästä, ne menettävät merkitystään.

    Jos on liikennenettä on runssasti vastaantulevat rajoittavat näkyvyyden maksimissa 30 metriin.

    Auto on 80 vauhdissa ehtinyt kulkea 22 m ennen jarrutusta, eli päälle meni. Työpäivän jälkeinen väsymys päälle ja ei edes jarrutusjälkiä

    Jouduin hirvikolariin ilta-auringon paistaessa vastaan. Vauhti rajoituksen mukaan 100 km/h: Hätäjarrutus ja päälle meni. Auto oli uusi, mutta ei ABS, eikä niitä tarvittu.
    Hirveä ei vaan kertakaikkiaan havainnut ajoissa.

    6 m3 6 m3

    Kuolemaan johtaneet liikenne onnettomuudet 2003-2012: 16/v
    (2012:13)

    Onnettomuuksissa kuolleet: 18/v (2012:13)

    Erityistä:
    Liikenneturvallisuus on koko maan huonoinpia. Henkilovahinkoon johtavia onnettomuuksia tapahtuu lähes 20% enemmän kuin maassa keskimäärin.

    Syyt:
    Sairaskohtaus, itsemurha tai nukahtaminen ovat osasyynä joka neljännessä onnettomuudessa.
    Yli 10 km:n ylinopeus, turvalaitteiden käyttämättömyys ja/tai päihteet ovat mukana lähes joka toisessa onnettomuudessa.

    Hinta:
    Onnettomuudet maksavat satakunnassa 180 miljoonaa euroa vuodessa, josta kuntien osuus on 27-36 miljoonaa.

    KS 14.8.2013

    (valitettavasti hirvikolareiden osuutta ei ollut eritelty, ainoastaan oli mainuttu toisaalla tuo Ahlaisten hirvikolari)

    6 m3 6 m3

    Kuolemaan johtaneet liikenneonnettomuudet: 2003-2012 15/v
    (2012: 15)

    Onnettomuuksissa kuolleet: 16/v (2012: 15)

    Erityistä:
    Maakuntaa halkoo useita vanhoja valtateitä. Mikkelin osuus korostuu erityisesti liikenteessä kuolleiden että loukkaantuneiden määrissä. Hirvikolareita sattuu muuta maata enemmän.

    Alkoholi:
    Etelä-Savossa sattuu eniten maassa alkoholin aiheuttamia henkilövahinko-onnettomuuksia 100 000 asukasta kohti, 22 kappaletta vuodessa.

    Hinta:
    Itä-Suomen kolmen maakunnan onnettomuuskulut olivat vuonna 2011 n. 322 miljoonaa euroa, josta kuntien osuus n.64 milj. euroa.
    yksin Mikkelissä kolarit maksoivat 35 milj. euroa, josta kunnan osuus oli 7 milj. euroa.

    KS 14.8.2013

    (valitettavasti tuossakaan ei ollut eritelty hirvikolareita tuon tarkemmin)

    6 m3 6 m3

    Kuolemaan johtaneet liikenneonnettomuudet 2003-2012: 25/v
    (2012: 18)

    Onnettomuuksissa kuolleet: 28/v (2012: 18)

    Erityistä:
    Liikenne keskittyy Tampereen kaupunkiseudulle ja sen kautta kulkeville valtateille.
    Peurakolareista valtaosa sattuu maakunnan eteläreunalla.

    Rattijuopumus:
    Henkilövahinkoon johtaneita alkoholionnettomuuksia tapahtuu Pirkanmaalla keskim. 75 vuodessa.

    Tyyppitapaus:
    Maantiellä yleisin on yksittäisonnettomuus, jonka aiheuttavat kuljettajan käyttäytymiseen liittyvät riskit, kuten ylinopeus ja päihteet.

    Hinta:
    Onnettomuuskustannukset yhteiskunnalle ovat 330 milj. euroa vuodessa. kuntien osuus on 50-65 miljoonaa.

    KS 14.8.2013

    (valitettavasti tässäkään ei ollut hirvien osuutta, esille kuitenkin nousivat peurat.)

    6 m3 6 m3

    Kuolemaan johtaneet liikenneonnettomuudet 2003-2012: 17 vuodessa (2012: 7)

    Onnettomuuksissa kuolleet: 19 vuodessa (2012: 7)

    Erityistä:
    Maakunnan kuolonkolareiden ja turmissa kuolleiden määrä on ollut laskussa jo neljä vuotta peräkkäin.
    Oulu on yksi maan vilkkaimmista pyöräilykaupungeista.

    Oho:
    Nuorten liikenneturvallisuus on erityisen heikko. Pohjois.Pohjanmaan maanteillä tapahtuneissa onnettomuuksissa oli eniten osallisena 18-24 vuotiaita.

    Hinta:
    Hoitokustannusten hintaa ei esitetty

    KS 14.8.2013

    (ei mitään mainintaa sorkkaeläimistä, onko niin ettei alueella ole tapahtunut kuolemaan johtaneita hirvikolareita?)

    6 m3 6 m3

    Pohjois-Savon ja -Karjalan tilannetta artikkelissa ei ollut.

    6 m3 6 m3

    Ken valaisee ystävällisesti mikä on hirven osuus noista tilastoista???

    Äkkiä mieleen tulee johtopäätös että ihminen on toiselle ihmiselle susi liikenteessä ja monessa muussakin asiassa.

    jees h-valta

    Kovin tyytyväisiä ei kyllä metsänomistajien keskuudessa näy olevan nykymäärään. Mitä etusivun galluppia katselee. Kai tuokin jotain kertoo. Ainakin muille kuin harrastepalstametsästäville.

    6 m3 6 m3

    Miksi/mihin tarvitsette aasinsiltoja ja syntipukkeja?

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 61)