Keskustelut Metsänhoito Hirvituhot 2025

Esillä 5 vastausta, 751 - 755 (kaikkiaan 755)
  • Hirvituhot 2025

Täällä Päijät-Hämeen ja Keski-Suomen rajamailla näyttää hirvien talvituhojen suhteen aika pahalta. Hoidettuja männyntaimikoita on tuhoutunut aivan valtionteiden laidoissakin. Miten muualla Suomessa on mennyt?

• Visakallo Visakallo

Ainakin meilläpäin hirvet ruokailevat kesäkaudella enimmäkseen koivikoissa, ja siirtyvät sitten talveksi männiköihin. Ilmeisesti jäisen koivun oksan pureminen ei ole niille se ykkösjuttu. Täytyy syksyllä seurailla, alanko pitää sähköä päällä myös talvella.

Gla Gla

Miksi et ruiskuta taimikkoa tricolla, ainoastaan reunat ja aitaat kuvion? Reunojen ruiskuttamisella en usko olevan mitään vaikutusta, eihän trico mikään karkote ole.

Visakallo Visakallo

Missä minä niin olen sanonut, etten ruiskuta myös taimikkoa? Kysymys on korkean riskin alueesta, jossa joutuu hirvien torjuntaan panostamaan tavallista enemmän.

mettämiäs

Tätä olenkin jo odotellut eli Visa alkaa antamaan painavia ja asiantuntevia kommentteja Tricon käytöstä…

reservuaari-indeksi reservuaari-indeksi

Olin nukkumassa.

Se mitään ruiskuta! Kuhan pitää jaarittelua yllä notta viestikisaas pysyy muuta takanansa!

Suukot ukollensa ja klassille kans usiampi!

Leena!

Esillä 5 vastausta, 751 - 755 (kaikkiaan 755)