Keskustelut Tekniikka Huskun raivuri kiukuttelee tankillisen jälkeen

Esillä 7 vastausta, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Huskun raivuri kiukuttelee tankillisen jälkeen

    Ongelmalapsena Husqvarnan raivaussaha 555, kirjaimet taisi olla FXT (joka tapauksessa se järein). Ikää pari vuotta, mutta vähän käytetty; profimalliksi hädin tuskin sisäänajettu. Nyt kun käyttöä taas edessä enempikin, niin alkoi kiukutteleen.

    Ongelma: Alussa toimii ongelmitta, mutta luokkaa parin tankillisen jälkeen (viimeksi jo tankillisen jälkeen) alkaa pikku hiljaa köhiä. Ei jaksa ottaa kierroksia ja sammuu helposti. Hetkosen odottelee tyhjäkäynnillä, niin helpottaa, mutta luokkaa wartin päästä alkaa sammumaan jatkuvalla syötöllä ja homma loppuu siihen. Lähtee kyllä laakista käyntiin ja sen wartin (tms) ajan sitä jaksaa nykiäkin käyntiin.
    Ja seuraavana päivänä toimii taas hyvin. Tankillisen verran siis.

    Olin sen verran tyhmä, että vein jopa huoltoon, missä kulmavaihteen rasvauksen ja muun ongelmaan liittymättömän lisäksi vaihtoivat tulpan. ”Koekäytettiin ja hyvin toimi”; varmaan toimikin sen kaksi minuuttia. Ei siis auttanut yhtään.

    Polttoaine 2,5-prosenttista 98:a.

    Mistä ihmeestä kyse? Itsellä sormi suussa.

    t TT

  • TeppoTulppu

    Tämän parin vuoden aikana käytetty joitain viikonloppuja, mutuna 10-15 työpäivää yhteensä. (seuraavalle parille vuodelle käyttöä olisi edessä huomattavasti enempi)

    Valitettavasti takuu ei enää voimassa 🙁

    t TT

    Petri Petri

    Onkohan ollut käyttämättömänä puoli vuotta wanhat bensat sisällä?

    Kaasuttimessa saattaa olla töhnää. Lääkkeenä kaasuttimen aukaisu ja kalvojen vaihto sekä perusteellinen putsaus.

    Vähän raivaavan kannattaa käyttää 2-T alkylaattibensaa. Ammattilaiset eivät käytä, koska heillä bensa ei pääse vanhenemaan.

    Köppäkynsi

    Ostin vm. 2008 Husqvarna 345 FX raivaussahan käytettynä pienkoneita myyvästä liikkeestä. Saha toimitettiin huollettuna. Puolen tankillisen sahauksen jälkeen joudun pitämään kierroksia jatkuvasti korkeina, jottei saha pääse sammumaan. Käynnissä pysymistä helpottaa, jos sahan terä on kohti taivasta, mutta sahaamisesta ei silloin tule oikein mitään ja kannotkin ovat turhan pitkiä. Olen sahannut oston jälkeen vajaa puoli hehtaaria raivausta, mutta sitten alkoi tympiä, kun käynnistelyyn menee enemmän aikaa kuin sahaukseen. Meinasin viedä sahan huoltoon, mutta taitaa jäädä viemättä, jos huollot ovat järjestään noin luokattomia.

    TeppoTulppu

    Kiitokset vastauksista.

    Ensimmäisellä kerralla, kun temppuili, niin saattoi olla vanhaa bensaa, en muista varmaksi. Sen jälkeisillä kerroilla ollut tuoretta tavaraa.

    Bensaletku kävi itselläkin mielessä, mutta toisaalta käytetty niin vähän eikä kertaakaan purettu, jottei pitäisi olla rikki. Mutta ainahan se voi olla alunperin huonosti asennettu. Tarkistetaan siis.

    Tyristöri kuulostaa loogiselta. Täytyypä kysäistä varaosaa. Mitä tarkoitit etäisyydellä ja että pitää olla tarkkana?

    t TT

    lastunraapija

    Tarkista vielä pakoputki. Omassa pienemmässä koneessani meni kipinäverkko tukkoon. Kone kävi, mutta voima oli poissa. Hoito oli: pakoputken kipinäverkko irti ja pihteihin. Sitten karstan poltto kuumailmapuhaltimella, ja verkko takaisin. Voima palasi.

    valtteri

    Tankin korkin tukkoinen korvausilmaventtiili aiheuttaa myös käyntihäiriöitä,omassa 545 se syynä.Korkki vaan löysälle ja testaamaan.

    LMP LMP

    Takuuajan päättyminen ei päätä myyjän virhevastuuta.

    http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/takuu/

Esillä 7 vastausta, 1 - 7 (kaikkiaan 7)