Keskustelut Tekniikka Husqvarna 238

Esillä 6 vastausta, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Husqvarna 238

    Neuvokaahan viisaat missä mahtanee olla vika kun vanha husku 238 ei suostu ottamaan kaasarin säätöjä ei sitten millään, oon koittanu toisesta 238:sta kaasaria (toimiva) ja ei auta. Puristuksiakin on vaikka muille jakaa ettei ole kyseessä mikään väljä saha. Pari kertaa oon purkanu koko sahan atomeiksi ja sekään ei tuntunu vaikuttavan. Hyvän kipinänkin tuo saha antaa ettei siinä olis mitään vikaa. Bensaletkukin uusittu vähänaikaa sitten. Alkaa neuvot loppumaan pikkuhiljaa ja kun vikaa ei löydy mistään…

  • Leevi Sytky Leevi Sytky

    Eikö saha lähde pyörimään ollenkaan?

    lastunraapija

    Tuollaista ongelmaa jouduin minäkin pähkäilemään Jonseredin 2045:n kanssa. Meni tovi ennen kuin huomasin, että kipinä tulee ihan väärään aikaan. Magneettopyörässä oleva alumiininen nysty, joka vastaa kampiakselin uraan, oli murtunut ja magneettopyörä liikahtanut. Kone pelaa jälleen, kun jyrsin magneettopyörään entisen nystyn kohdalle pienen uran. Tein kampiakselin ja magneettopyörän uuden uran väliin sopivan palasen rautanaulasta. Naulanpalanen pysyy uudelleen koottaessa kolossa odottamassa pienellä vaseliinintipalla.

    238

    Kyllähän saha lähtee käymään hetkeksi jos laittaa tulpan reijästä bensaa sylinteriin.. Muuten ei lähde käymään mutta bensaa se kyllä saa kun tarkastin.. Ehkä ainut nyt mitä vois tarkistaa on tuo sytytyspuoli sahasta.

    238

    Sitäpä tässä oonkin miettiny kun pistää tulpanreijästä vähän bensaa sisään ja hörähtää, mutta ei lähde pyörimään, tosiaankin oon koittanu toisen 238:n kaasarillakin tuota mutta ei auta mitään. Yleensä vain kastaa tulpan.. Vähän viittais sytytykseen että kipinä tulee liian myöhään, mutta en oo vielä kerenny tarkistamaan onko kiila sit pyörähtäny ympäri.

    238

    Kyllähän se oikea on, kerran kesällä kävi mielessä että jos se vika tosiaanki olis siinä, muttei näyttäny olevan… Olishan tuossa hyllyssä tuo toinen 238 nii vois siitä kattoa jos vaihtas nuo sytytyksen hilut ja koittas niillä sitten..

    238

    Risusavottamiehelle: Ettei vaan ollut uitettu saha?? Meinaa sen verran voin sanoo tuosta kyseisestä 238:sta että se tuli aikoinaa liikkeen kautta ulkomailta (hämärä muistikuva että Saksasta). Toinen 238 oli sitten tullut ihan suoraan maahantuojalta ja toimii vieläkin..

Esillä 6 vastausta, 1 - 6 (kaikkiaan 6)