Keskustelut Tekniikka Husqvarna 345

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 39)
  • Husqvarna 345

    Mitä sanotaan otsikon sahasta? Jos sulla on tietoa tai kokemusta niin kommentteja otetaan mielellään tähän jatkoksi. Kiitos.

  • Rivinelonen

    Ihan hyvä saha ollut ainakin polttopuun tekoon. Eli rankaa ja joitakin tukkipuun läpimittaan yltäviä. Puolipuristin siinä on ihan mukava varuste.

    6 m3 6 m3

    Lienekö samainen 345 joka minulla käytössä n.8 vuotta. mallien vaihtumista ei ole tullut seurattua.
    Pelittänyt hienosti, ei ole ollut mitään remppoja. Ainut vika sahassa on se että jos seisoo kuukauden käyttämättä, käynnistintä saa repiä 25-30 kertaa ennen kuin ”lupaa”. Primeripumppua ei oo, mutta puolipuristin on.
    Tehot riittäneet tälläiselle ”omatarve” käyttäjälle. Myytiin aikanaan ns. isäntälinjan sahana.

    Itäsuomen Antti

    Isäukko vannoo tuon sahan nimeen. Vaikka se on laskenu reippaasti sillä motteja niin vieläkin hörähtää nöyrästi käyntiin. Remonttia siihen ei ole varmaankaan tehty, ainoastaan pari kertaa perusteellisempi huolto.

    Minä itse pidän sitä kyllä melko äänekkäänä, mutta ergonomian takia se tuntuu melko kevyeltä sahalta. Soppahan sille kelpaa, mutta ei sitä kyllä pitkään tarvia käyntiinkään kiskoa eikä liiemmin räplätä ryyppyjen kanssa.

    6 m3 6 m3

    Lienekö sahassani sitten yksilövika?

    ”Husqvarna, markkinoiden hiljaisin saha. savotalta ei kuulu kuin metsurin noituminen.”

    Itse asiassa huolto luokitteli tuon ominaisuudeksi, ylempänä mainitsemani seikan. Kaasari ja letku kuulemma tyhjenee pitkän seisonta jakson aikana.
    Sen kanssa on pystynyt elämään.

    msa9101

    Polttopuut ja pari pientä ensiharvennustakin sahailin 345 huskulla. Kylmänä saa repiä pitkään,ennenkuin suostuu käynnistymään,lämpimänä lähtee nykäisystä käyntiin.

    Ikävä ominaisuus sahassa on se,että tankkauksen jälkeen öljykorkki tahtoo kiertyä auki,vaikka sen laittaa mielestään hyvin kiinni. Monta kertaa öljyt tuli pitkin housunlahkeita tankkauksen jälkeen.

    Keväällä sahasin polttopuuta pätkiksi rankakasasta ja tälläkertaa korkki irtosi kokonaan ja hävisi sinne purujen ja rankojen joukkoon. Varasahaa en omistanut ja urakka loppui sitten siltäpäivältä siihen.

    Tutulta sahakauppiaalta uutta korkkia ostaessani sain kuulla,että tuo öljysäiliön korkki on kuulema hyvin myyty kapistus näihin 345 Huskuihin. Samalla kun ostin tuon uuden korkin,niin matkaan lähti myös Stihl MS 241. Stihllistä ei korkit pääse tippumaan ja nyt sitten on husku tarvittaessa varasahana.

    raivaussahaaja

    Onkos Jonseredin vastaava 2145, jonka itse omistan. Se on ollut ainakin tosi hyvä saha ja tehokas kokoisekseen. Sillä oon kaatanut tukkipuutkin ja kun terä on kunnossa, niin kyllä iloisesti puru lentää.

    Kytkimen jousi on tainnut kerran mennä poikki, mutta muuta vikaa ei ole ollut. Saha on ehkä 7 vuotta vanha. Puolipuristin löytyy ja saha lähtee hyvin käyntiin pitkän seisonnankin jälkeen. Hyvä yleissaha!

    topintam topintam

    heh, tuo korkin häviäminen taitaa olla tyyppivika,,omasta 346:sesta olen hävittänyt 9 korkkia (a10eur.) ennen kun olivat sellaisia jossa oli 2tappia ja kova tiiviste,, oksaantynkään kun paukasi niin varmasti irtosi ja sehän kyllä osu !

    Nyt lopulta semonen meisselillä aukastava ja vaihon O-renkaan niin menny samalla jo parivuotta.

    6 m3 6 m3

    Joo. kovasti ihmettelen tuota korkin irtoamista. Ja katoamista, onhan siinä se ”varmistin naru”. Näppivoimin vääntäen kiinni on riittänyt kummallekin korkille.

    Koiramies Koiramies

    Tuo 345 on varmaan samaa sukua oman 350 kanssa. Sitä saa kiskoa käyntiin pitkän seisokin jälkeen niin kauan kun ensimmäinen hikitippa nokasta tipahtaa sahan kopan päälle. Silloin se on aika lähellä käynnistymistä. Olisko joku paininut tämän käynnistymisongelman kanssa ja saanut asiaan korjausta?
    Korkkeja ei ole hävinnyt yhtään vaan ovat pikimminkin kiristyneet käytössä ja ei meinaa saada näppivoimin auki. Sahausmäärät eivät kylläkään ole olleet kovin suuria.

    Jätkä

    Täällä näyttää monen huolena olevan sahan käynnistysvaiheessa se, että pitää nypätä useammin kuin vain kerran.
    Minusta se ei ole edes pieni ongelma, ongelmana pidän sitä, että joku saha ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä montaakaan sekuntia.
    Sellainen saha saa minulta aika äkkiä vaihtotuomion.
    Vanha totuus on, että kireämmät vehkeet ovat yleensä hieman huonompia lähtemään käyntiin. Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että HVA lähtee aina käyntiin ja kun se lähtee, se ei sammu kuin katkaisijasta tai bensan loppuessa.
    Homelite oli aikoinaan paras käyntiinlähtijä, mutta siinä olikin sen kaikki hyvät puolet.
    ”Isäntälinjan” sahojen myynti pitäisi lailla kieltää, vaikka ne ovatkin hyviä käynnistymään.
    Niitä on hirrenveistokursseilla leiponut kiinni lähes kaikki, mutta Shindaiwat ovat kirkuneet aina vaan.
    HVA kestää hyvin, mutta sahaajan pitää käyttää etusormea suorana välissä.
    Tilhillä voi poruuttaa tankillisen yhdellä kaasutuksella, koska se ei ehdi kuumentumaan ennenkuin bensa on loppu.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 39)