Keskustelut Tekniikka Husqvarna 345

Esillä 8 vastausta, 41 - 48 (kaikkiaan 48)
  • Husqvarna 345

    Mitä sanotaan otsikon sahasta? Jos sulla on tietoa tai kokemusta niin kommentteja otetaan mielellään tähän jatkoksi. Kiitos.

  • Jätkä

    Nuo kaksinumeroiset huskut ovat niitä karvalakkimalleja, jotka verrattaessa saman kokoluokan kolminumeroisiin eivä pystyneet kiertämään yhtä korkealta kuin ammattimalli. Ero oli yli tuhat kierrosta, jopa kaksituhatta.

    Kun kaasuttimesta säädettiin, kiersi kyllä, mutta ei ollut tehoja.

    Vääntökäyrä oli matalampi, mutta laakeampi, sopiva mylly vuolukallen veivaamiseen.  Ammattimallissa oli vääntäkäyrässä selkeä tehopiikki, joka nousi jyrkästi ja korkealla, mutta myös laski jyrkästi, eli sillä piti nsahata melko tarkkaan kaasu pohjassa, eikä painaa terää puuhun. Se oli ammattilaisen saha. (55 vastaan 254)

    miksuliini65

    XP kusut on ammattimallia kiertää viimeissen päälle

    pasi

    Vaihdoin männänrenkaan 345 sahaani. Nyt se kiekuu ylikierroksille.
    Kuinka sen kaasarin pääsisi säätämään uudestaan, kun ne muoviheebelit rajoittavat säätövaran puoleen kierrokseen? Lähtevätkö ne punainen ja valkoinen rajoitin vetämällä pois? En alkanut vielä murjomaan niitä muovihimmeleitä kokonaan pois, vaikka kävi sekin vaihtoehto mielessä. Ajattelin, että pysyvätkö ne jouset enää sellaisen modauksen jälkeen paikallaan.

    arto

    Lähtevät vetämällä pois. Koppa irti ja vetelee pois. Varoo vaan vääntämästä suutinta.

    Pavekka

    Siellä on joku muu vika ellei se ennen remonttia kiekunut samoilla heebeleillä. Ei niistä yleensä haittaa ole vaikka jäisi paikalleen. Niitä nypitään silloin kun sitä jotain muuta vikaa yritetään säätämällä kompensoida, yleensä painevuotoa.

    En muista tähän hätään millaiset 345:ssa on mutta poistamisen jälkeen saattaa olla ettei neulat pysy paikallaan eikä siis säätökään niiden mukana. Ne estot myös pitää ruuvit paikallaan. Toiminto pitäisi korvata jollakin. Olen veistellyt pelkät estot ja laittanut loput muovit takaisin vanhoissa romuissa. Peruskorjatuissa ei tarvi.

    arto

    345 Muovirajoin on vaan niillä boorilla olevat rajoittimet. Eli suuttimen jousi jää paikaleen kun nyppää pois.

    Pavekka

    Eipä siitä silloin juuri haittaa ole jos poistaa. Jotain letkunpätkiä voi laittaa tilalle ruuvari ohjuriksi tai sitten ottaa vaan ne haitat että muovit pyörii vapaasti. Miten nyt haluaa.

    pasi

    Pitää veistellä ne stopparit pois, niin osuu helpommin ruuvimeisselikin uraan.

    Toiseen 345 sahaan tilasin Farmertecilta 50 ccm  pytyn ja sen alle korokkeen. Olen netistä lueskellut, että näiden kiinan pyttyjen kanavien ajoitukset ovat mitä sattuu. Jos otan Dremelin kouraan, niin minkälaisiin ajoituksiin pitäisi pyrkiä? Lähinnä ajattelin käydä imukanavan pohjan ja pakokanavan katon kimppuun.

Esillä 8 vastausta, 41 - 48 (kaikkiaan 48)