Keskustelut Tekniikka Husqvarna 540XP Mark 3

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 51)
  • Husqvarna 540XP Mark 3

    <p>Nyt kun tätä uutta Husqvarnan kevyttä ammattisahaa pitkällisen odottelun jälkeen on jonkin aikaa ollut saatavissa, niin olisi mielenkiintoista lukea millaisia kokemuksia teillä ensikäyttäjillä on kyseisestä sahasta. Millainen saha on käsitellä, onko teho-painosuhde kohdallaan ja täyttääkö se myös ammattilaisen vaatimukset? Toivottavasti tehdas on tehnyt tuotekehityksen ja kenttätestit huolella niin, ettei sahassa esiinny tälle valmistajalle niin kovin tyypillisiä ”kehitysvaivoja”.</p>

  • petep

    Jahas jahas tutusti on mennyt taas suunsoitoksi. Nyt vaan pettää se logiikka eräällä kun pikkutilhi on ollut aina yliveto niin toisen käyttämänä se on väärä saha tuulenkaadoille……

    Makarov

    Tuossa 550xp huskulla sahaillut, no nyt tänään sahasin 261 stihlillä. Stihili on vähän kevyempi käsitellä mikä kyllä tuntui heti. Bensaa kuluttaa myös vähän enempi tai sitten voi olla pienempi tankki kun huskussa, pitääkin melkein tässä tarkistaa asia. Tehoa on kyllä kanssa ihan mukavasti niin on kyllä 550 huskylle varteen otettava kilpailija. Huomenna ajattelin 261:sellä jatkaa. Mietinkin että taidan kohta ostaa uuden 261:sen kun miettinyt tuossa kumman merkin ostaisi.

    Tomperi

    sahan hyvyyttä ja erinomaisuutta ei ratkaise poistettavien puiden runkojen paksuus vaan neliömetrit, montako neliömetriä katkaisu leikkoja pitää saada työaikana aikaseksi….

    Jätkä

    Kyllä savotan luonnekin edellyttää toisinaan erilaista sahaa. Jos on harvakseltaan tuulikaatoja, joiden välissä on kymmenien metrien matka, merkitsee sahan paino melko paljon. Jos puut ovat kaatuneet niin, että kolmasosa tyven läpimitasta on painunut maan ja sammaleen sisään, on normaalia pidemmästä terälaitteesta huomattava hyöty. Sellainen taas tarvitsee enemmän voimaa – 18 tuuman laipan kanssa saa myös aika paksun tyven katkaistua yhdeltä puolelta koukaten.

    Itse olen tykännyt mahdollisimman kevyestä, mutta myös mahdollisimman tehokkaasta sahasta.  Hyvin sisukkaan ja itsepäisen Tilhi-myyjän vaikutuksesta ostin omakseni ensimmäiseksi Tilhiksen 020 :n, sen jälkeen MS 200:n  ja toisen. Ne riittävät minulle sitä merkkiä loppuun asti.nen

    Tallissa on 50,1 kuutioinen Jonssi,  54 kuutioisia Huskuja 2 kpl, 56  kuutioinen Husku, pari Pikku-Partneria, Pari Culloppia ja Pari Sindaiwa 488:sta.

    En käytä muita kuin Tilhiä, Jonssia ja Huskua – etupäässä Tilhiä. Ja kaikkia niitä vain hyvin – hyvin vähän.

    Tänä vuonna on palanut vajaa kymmenen litraa valmisbensaa, sekin 90 prosenttisesti raivaussahassa.

    Kaikki nuo – jo vanhatkin laitteet ovat toimineet mukisematta valminbensalla – tänä vuonna Husku-merkkisellä.

     

     

    jees h-valta

    Kyllähän sahat valmisbensalla toimii toki mutta kyllä se sellaista väkisin vääntöä on. Nuhapumppu sanoisin. On aivan eri kone kun saa 2%:n 98e bensaa tankkiin. Toki 95:in olen käyttänyt enkä isoa eroa kyllä huomannut.

    miksuliini65

    Itse olen käyttännyt monta VuottaShellin v.poweria .Kunnon öljyn kansssa Kyllä Jätkä noi sun käyttämmät Sahat on nuhaisia versioita Metsäduuiin jos pitää Sahata voi nälkä tulla noilla pelillä.

    Jätkä

    miksuliini65. Sinä et ole oikealla moottorisahalla elämäsi aikana saanut sahatakaan.

    Ei se, että avataan pakoputki jostain romusta, lisää sahatessa muuta kuin ääntä.

    Enskassa tulee nälkä sille ison sahan raahaajalle, jos Pikku-Tilhin käyttäjän tulokseen vertaa.

    kim1

    No tuota noin,itselläni 201 12 tuuman laipalla,261:ssä nykyjään 14 tuuman laippa 361:ssä on vielä alkuperäinen 15 tuuman laippa…,on muuten sahattu sillä sen verta,että harva pikku saha pysyy kasassa ,että pääsisi samaan ..,mitä sillä alkuperäisellä laipalla on sahattu..,heh..,vielä kun tohon 361:en vaihtaisi 16-18 tuumaisen laipan,niin silloin olisi aika hyvä paketti kasassa..

    Ja tosiaan on kieltämäti raivostuttavaa,jos tukkirungon molemmin puolin joutuu loikkimaan kaiken aikaan,sitäkin jouduin pari kertaa tekemään vaikka sahasin tuulen kaatoja 361:llä…

    2 motin kuusia joskus käsitellyt niin,että olen sen ensiksi karsinut mielestäni kohtuu köykäisellä 261;llä,sen jälkeen pätkinyt rungon 361:llä…

    Laiskuttani olen tänä vuonna käyttänyt valmis pensaa…,44 kiintoa tukkia tein juuri ,

    olisko ollut pensaan kulutus n.6 litraa..,ei paha..,kun vähän sai vakuutus yhtiöltäkin rahaa..,heh.

    Toki jos saha on viimeisen päälle säädetty 98 pumppu bensalle,niin jonkin verran saattaa olla eroa käytettäessä valmis pensaa..,itse olen kierrosherkkyyten kiinnittänyt huomiota..,toki jos saha on lähtökohtaisesti riittävän tehokas,niin ei sillä pienellä tehon tiputuksella ole väliä…,ja ainahan vanhemmat sahat saa säädettyä jolla asiaa voi kompensoida…,tehtiinhän 90- luvun alussakin niin ,kun siirryttiin lyijyllisesta pensasta lyijyttömään…

     

    miksuliini65

    Jätkälle kuitti olensahaillut huskan 254-346 xp tilhi 261. nyt käytössä 55o xp -560 xp Voit veistellä pikkutilhillä Pajupillejjä

    Marjametsä

    <p>Parikymmentä tankillista sahaillut echo 4310:llä.  Erinomainen saha, hikeä ei oteta  käynnistysnarua repimällä, kylmänä muutamalla nykäisyllä käyntiin ja lämpimänä yhdellä. Teho riittää täysin isommallekin puulle. Ergonomialtaan hyvin lähellä huskua. Täyttökorkit yhtä hyvät kuin huskussa, ei tarvitse pestä housuja teräketjuöljyllä, kuten joissakin muissa merkeissä. </p><p>Putkea avasin heti kuten kaikissa muissakin sahoissani, toki  maltillisesti ja kaasarin säädöin kohdalleen. Tehot on varmaan nyt muutaman kymmenyksen vakiota paremmat. </p><p>Alkuun muovisen oloinen lelu, mutta ei todellakaan ole sitä. Kestävyys tulee sitten mitattua ajan  myötä.</p>

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 51)