Keskustelut Tekniikka Husqvarna 543 XP G teräketjulle ei tule öljyä

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 45)
  • Husqvarna 543 XP G teräketjulle ei tule öljyä

    Merkitty: 

    No nyt se Kitsaan sama pari kolme vuotta vanha saha on taas telakalla ja kaikkineen ehkä 60 tankkia on sahalla sahattu. Jo toinen työt pysäyttävä vika tällä käyttömäärällä..

    Ongelma on se, että ei anna teräketjulle öljyä. Purin pumpun ja letkut käsiin ja letkut on puhtaat, suodatin on siisti ja läpipuhallettavissa. Pumppukos siinä sitten on tukossa vai onko se jollain tapaa rikki? Vai vetääkö se siitä imuletkun juuresta tai jostain muualta ilman itseensä?

    Oli se pumpun peittävän mustan muovisen peitelevyn alusta ihan täynnä mustaa öljyn sekaista moskaa, mutta kun pumpun ”boorityyppinen ratas” kuitenkin pyöri sujuvasti, niin ei kai se siitä moskasta kiinni ollut?

    Mikä neuvoksi?

  • Tikkula
    Jätkä

    Olen jokseenkin varma, että valmistaja on ratkaissut tuon ”lapsentaudin”, jonkalaisia ainakin Huskuissa on ollut liki aina uuden mallin tullessa markkinoille.

    Elikkäs merkkiliikkeeseen vaan pumpun kanssa, eikähän ratkaisu ole jokin muu kuin samanlaisen virheratkaisun tarjoaminen.

    kitsas

    Kiitos vastauksista!

    Lukaisin tuon masinistiketjun ja kun sitä ”booriratasta” pyöritti, niin siitä rakosesta näki kyllä, että akselin ympärillä oleva jousi kiristyi ja löystyi pyörityksen jatkuessa, joten uskoisin, että se kuvan vinopäinen potikka on yhä kiinni aksilassa.

    Mietitään.

    Japine56

    Miksi noissa stilleissä, joita minulla ollut aika monta ei ole ollut tuota ongelmaa? Kertokaa huskua ihailevat.

    kitsas

    Joo, stihl taitaa olla seuraava saha, johon Kitsas roposiaan hussaa.

    Ola_Pallonivel

    Minulla meni bioöljystä Jonseredin pumppu tukkoon. Laitoin bensaa öljysäiliöön ja sitten saha pyörimään, ni jo rupesi tavara liikkumaan pumpun läpi. Eikä syttynyt palamaan, muuten olisi tullut tulenheitin. 🙂

    kitsas

    Tuon kokeilin jo metsässä, mutta avuksi siitä ei minun sahalle ollut. Mutta, tutkitaan.

    Jätkä

    Oletteko kuulleet sellaisesta menetelmästä, että kun koneesta tilttaa jokin osa, niin se vaihdetaan uuteen? Öljypumpun hinta lienee alle kaksikymppiä. Valmistajallakin pitää olla jonkinlainen selkäranka.

    Hyvä kauppias hoitaa asian takuuseen, vaikka se olisi hieman mennyt pitkäksi.

    Noissa erittäin hyvissä kuvissa syy selvisi, eikä minusta valmistajakaan ole aivan syytön. Kuka sitten lieneekään pumpun valmistaja?

    petep

    Tämähän taitaa olla vähän heikko  malli tämä Japsien ammattisaha. Aika paljon saanut lukea kaikenlaista moisesta kapistuksesta.

     

    Oli aika lähellä että olisin ostanut tapauksen mutta hyvä että en sortunut.

    Ola_Pallonivel

    Jonseredin pumppu maksoi muistaakseni 50€, kun sen 10 vuotta sitten uusin.

    Ei ole halpoja sahan osat.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 45)